کد خبر: 46407
A

موافقت نمایندگان با لایحه حفاظت از خاک/ تعیین مهلت زمان اعتراض واحد آلاینده محیط زیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهلت زمان اعتراض واحد آلاینده محیط زیست نسبت به اخطار سازمان محیط زیست را تعیین کردند.

موافقت نمایندگان با لایحه حفاظت از خاک/ تعیین مهلت زمان اعتراض واحد آلاینده محیط زیست

به  گزارش دیده بان ایران؛ نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه حفاظت از خاک با ماده ۱۵ این لایحه با ۱۲۰ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۱۵ لایحه مورد نظر  سازمان مکلف است نسبت به شناسایی واحد آلاینده خاک اقدام و به آلوده کننده اخطار نماید که ظرف مهلت معینی متناسب با نوع ماده آلاینده نسبت به حذف و رفع منشأ آلودگی، بازسازی خاک و جبران خسارت وارده اقدام نماید. در صورتی که اشخاص ذی نفع نسبت به اخطار با دستور سازمان معترض باشند، میتوانند برای یکبار از سازمان درخواست تمدید مهلت مذکور نمایند.

مستنکف علاوه بر توقف فعالیت، رفع آلودگی و جبران خسارت زیست محیطی به جزای نقدی دو تا پنج برابر خسارت وارده و در صورت تکرار علاوه بر موارد یادشده به حداکثر جزای نقدی با حکم مراجع قضائی محکوم می گردد.

تبصره - در صورتی که آلودگی ایجادشده، محیط زیست و یا سلامت را با وضعیت اضطراری مواجه نماید، سازمان بدون اخطار قبلی رأسا نسبت به توقف موقت فعالیت تمام یا قسمتی از واحد آلاینده که موجب آلودگی می شود اقدام خواهد نمود و آلوده کننده علاوه بر حذف و رفع منشأ آلودگی، اعاده به وضعیت سابق و جبران خسارت، به حداکثر جزای نقدی محکوم می گردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر