کد خبر: 46435
A

لاوروف: خروج ایران از سوریه غیر واقع‌بینانه است

وزیر امورخارجه روسیه گفت که درخواست برای خروج ایران از سوریه رویکردی بسیار ساده انگارانه است.

لاوروف: خروج ایران از سوریه غیر واقع‌بینانه است

به گزارش دیده بان ایران؛ به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) تاکید کرد که خروج ایران از سوریه درخواستی غیر واقع‌بینانه است.

وی همچنین گفت: درخواست برای خروج ایران از سوریه رویکردی بسیار ساده انگارانه است.

مقامات روسیه پیش از این نیز تاکید کرده‌اند که حضور ایران در سوریه قانونی و به درخواست دولت دمشق بوده است.

به گزارش ایسنا، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه حضور ایران در سوریه مشروع و طبق قوانین بین‌المللی است، تصریح کرد: ایران و سوریه دو عضو قانونی سازمان ملل هستند و ایران بنا به درخواست دمشق در سوریه حضور دارد.

نبنزیا افزود: هیچکس نمی‌تواند این مسئله را تکذیب کند، چه آن را دوست داشته باشید و چه نداشته باشید.

نماینده روسیه همچنین با بیان اینکه بسیاری از کشورها در منطقه نقش بی‌ثبات کننده دارند، حضور آمریکا در سوریه را غیرقانونی توصیف کرد.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که تعداد نیروهای ایران در سوریه بسیار محدود و حضور آنها با هدف مبارزه با تروریسم است.

بوگدانوف افزود: من می‌دانم که نیروهای ایرانی در سوریه نیستند بلکه مستشارانی هستند که تعداد آنها مشخص نیست، اما به عقیده من بسیار اندک هستند.

وی تصریح کرد: مساله مهم این است که مشاوران ایرانی در سوریه به ملت سوریه کمک می‌کنند. در واقع این افراد به درخواست نظام و دولت سوریه برای مشارکت در مقابله با تروریسم در این کشور حضور دارند. به عقیده من مصلحت اسرائیل نیز در این است که تروریست‌ها و رادیکال‌ها در سوریه تسلط پیدا نکنند./ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر