کد خبر: 46591
A

انتقاد شدید نماینده پایداری به رییس جمهور/ کریمی‌قدوسی: اگر دولت روحانی مدیریت جهادی را پس نمی زد خرمشهر درگیر بی آبی نمی شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر مدیریت جهادی در این دولت پس زده نمی‌شد خیلی زودتر از اینها آب به خرمشهر و بقیه مناطق رسیده بود، دولت در پروژه‌های این چنینی باید سریعا به سراغ قرارگاه خاتم برود.

انتقاد شدید نماینده پایداری به رییس جمهور/ کریمی‌قدوسی: اگر دولت روحانی مدیریت جهادی را پس نمی زد خرمشهر درگیر بی آبی نمی شد

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدجواد کریمی‌قدوسی با اشاره به بحث اعتراضات مردمی در خوزستان برای مشکلات بی‌آبی، گفت: آن جریانی که خونش در کوچه‌های خونین‌شهر به زمین ریخت تا این شهر خرمشهر بماند، همان افراد و جریان در حال اجرای طرح بزرگ آبرسانی به خرمشهر، آبادان و شادگان هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام سیلی است در گوش منافقانی که می‌آیند و بر روی خواسته‌های اجتماعی مردم ما سوار شده و آن را تبدیل به مسائل ضدامنیتی می‌کنند.

وی با تاکید براینکه این پروژه آبرسانی باید پیامی باشد برای مسئولان تا بدانند اکنون هم در کارهای سخت تفکر جهادی پاسخگو است، افزود: بنده در زمان دفاع مقدس و حتی هم اکنون بازدیدهای بسیاری را از خرمشهر، آبادان و ... داشته‌ام و پای درد دل مردم نشسته‌ام، حقیقتا خوزستان گنج بزرگ جمهوری اسلامی ایران است.

کریمی‌قدوسی بیان کرد: اگر مدیریت جهادی در این دولت پس زده نمی‌شد خیلی زودتر از اینها آب به خرمشهر و بقیه مناطق رسیده بود، دولت در پروژه‌های این چنینی باید سریعا به سراغ قرارگاه خاتم برود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: بنده هفته گذشته بازدیدی از قرب کربلا این قرارگاه داشتم، تخصص این قرب کندن تونل، اتوبان، سد و پروژه‌های بزرگ آبی-خاکی است. 16 هزار و 500 نفر در این قرارگاه مشغول هستند و در کل قرارگاه خاتم بالغ بر 320 هزار نفر مشغول کار هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه های بزرگ فوق‌العاده عظیم را این قرارگاه انجام می‌دهد پروژه گرمسیری یکی از طرح‌هایی بوده که فاز اول آن اکنون به نتیجه رسیده است. در پروژه آبرسانی تنها دو هزار و چهارصد کیلومتر کانال حفر کرده که هر تونل 50 کیلومتر بوده و 7 سد را هم ساخته است.

وی تصریح کرد: این کانال‌ها از استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام عبور کرده و به خوزستان رسیده است، همین پروژه ده ها هزار شغل را ایجاد کرده است و زندگی متحولی در 4 استان بوجود آورده است.

کریمی‌قدوسی گفت: اکنون فاز اول این آبرسانی به پایان رسیده است اما متاسفانه با وجود بدهی بسیار زیاد دولت به قرارگاه خاتم حتی دولت اجازه نداد که در افتتاح‌ها فرمانده قرارگاه در پشت تریبون از کارگرهای خود تقدیر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه پروژه غدیر هم که بحث انتقال آب از کرخه به خرمشهر و آبادان است، افزود: قرارگاه خاتم به صورت 3 شیفته با ظرفیت بالا کار کردند تا این پروژه به سرانجام رسید، خب چرا این کار را دولت طی چند سال گذشته انجام نداد در صورتی که از زمان ارائه این پروژه به قرارگاه خاتم تا زمان افتتاح تنها 3 ماه طول کشد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر