کد خبر: 46645
A

سلحشوری: تعلل در ترمیم کابینه سوال‌برانگیز است/ آقای روحانی یادش نرود که مردم در سال ۹۶ به امید به او رای دادند

۳یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید تعلل در ترمیم کابینه را سوال برانگیز خواند و گفت: رئیس جمهور بداند که مردم در سال ۹۶ به امیدی به او رای داده‌اند. نباید روزنه‌های امید را ببندند. لازم است که کابینه را ترمیم کرده و شرایط را بهبود ببخشیم.

سلحشوری: تعلل در ترمیم کابینه سوال‌برانگیز است/ آقای روحانی یادش نرود که مردم در سال ۹۶ به امید به او رای دادند

به گزارش دیده بان ایران؛ پروانه سلحشوری در گفت و گوییاظهار کرد: مدت‌هاست که ما بر لزوم ترمیم کابینه تاکید کردیم آن هم در وضعیتی که خود رئیس جمهور اعلام می‌کند برخی از وزرایش انگیزه و توانمندی لازم را ندارند. این سوال پیش می‌آید که مگر غیر از رئیس جمهور کسی است که بتواند کابینه را ترمیم کند؟ چه چیزی مانع می‌شود که او این کار را انجام ندهد؟ اصلا چه مشغله‌ای مهم‌تر از تغییر وزرایی است که عملکرد موفقی نداشته‌اند؟ قطعا رییس جمهور مسئول است و باید ورود پیدا کند.

وی افزود: متاسفانه شاهد تعلل در ترمیم کابینه هستیم. آقای روحانی یادش نرود که مردم در سال ۹۶ به امید به او رای دادند. نباید روزنه‌های امید را بست آن هم در وضعیتی که نابسامانی‌ها جدی شده و تا حدی کنترل امور دشوار شده است. اکنون نیاز به وارد کردن یک شوک در کابینه هستیم به خصوص درباره وزرایی که نشان دادند کارآمدی لازم را ندارند و نمی‌توانند در شرایط بحرانی عملکرد موفقی داشته باشند.

نماینده تهران با اشاره به نامه‌ ۲۰۰ نماینده به رئیس جمهور برای تغییر تیم اقتصادی دولت گفت: ما قبل از بروز بحران خواستار ترمیم تیم اقتصادی بودیم. مجلس تنها می‌تواند وزرا را استیضاح کند. برخی دیگر باید مستقیما از سوی رئیس جمهور برکنار شوند. دست دولت باز است. باید به افکار عمومی و صحبت‌های کارشناسان احترام گذاشته و در عین حال از تصمیمات آنی، راهکارهای عجولانی و بدون کار کارشناسی پرهیز کنیم.

سلحشوری با اشاره به تجربه موفق وزارت اقتصاد در دوران طیب نیا گفت: معمولا وقتی کسی عملکرد موفقی داشته است، او را تغییر نمی‌دهند اما دولت روحانی برعکس عمل کرد و در جایی که نقطه قوتش بود، جابه‌جایی انجام داد که اکنون از همان نقطه آسیب می‌بیند. دولت باید تغییرات جدی در کابینه لحاظ کند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر