کد خبر: 46722
A

آیا آمازون با فعالیت های نژادپرستانه ارتباط دارد؟

وبسایت آمازون به تسهیل فروش لوازم و وسایل نژادپرستانه آلمانی کمک می کند. این موضوعی است که می تواند در خصوص احترام به گروه های اقلیت حائز اهمیت باشد. طی روزهای اخیر مباحثات و مجادلات متعددی در خصوص وضعیت فعالیت های آمازون در بخش فروش مطرح شده است. فعالیت هایی که به نظر می رسد تا حدودی به حزب نازی مرتبط باشد

آیا آمازون با فعالیت های نژادپرستانه ارتباط دارد؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ وبسایت آمازون به تسهیل فروش لوازم و وسایل نژادپرستانه آلمانی کمک می کند. این موضوعی است که می تواند در خصوص احترام به گروه های اقلیت حائز اهمیت باشد.

 درواقع گزارش ها حکایت از آن دارند که این لوازم توسط 2  گروه و شرکت بین خریداران توزیع می شده.  وسایلی که توسط این دو شرکت فروخته می شده شامل مواردی مثل گردنبند، صلیب شکسته نازی، استیکر با عکس حزب نازی و کلاه آلمانی مخصوص نیروهای SS  است.

تا کنون نرخ میزان فروش این محصولات  به طور دقیق مشخص نشده است، اما گزارش ها نشان می دهد که برخی از این لوازم حتی برای کودکان طراحی شده اند. وسایلی انند اسباب بازی هایی با طرح حزب نازی ، اسپینر و لباس یک تکه برای نوزادان با طرح صلیب شکسته و آتشین.

سخنگوی آمازون در پیامی در این خصوص  اعلام کرد: " اشخاص باید در زمان فروش محصولات خود در این سایت قوانین را رعایت کنند و کسانی که این قوانین را رعایت نکنند اکانت های خود را از دست خواهند داد."

سال ها است  که شرکت آمازون به سبب عدم واکنش های سریع به اتهامات زیر ذره بین قرار دارد. حتی در سال های ۲۰۱۲ نیز در سایت آمازون دیده شده که پرچم های حزب نازی به فروش می رسیده  اما در سال های اخیر تعداد  محصولات ممنوعه که بر خلاف قوانین شرکت به فروش رسیده اند، رو به فزونی گذاشته است.

در حالی که تعداد افراد متعصب و نژادپرست در جهان در حال افزایش است،عدم فعالیت آمازون برای جلوگیری از انتشار این ایدئولوژی ها و پیام و محصولات انتخابی کاملا خطرناک محسوب می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر