کد خبر: 46740
A

زیباکلام: تندروهای اصولگرا می خواهند همه تقصیرها را گردن دولت روحانی بیاندازند، اما عاقلان دانند که...

جریان تندروتر اصولگرا خیلی موافق آتش‎بس با دولت روحانی نیست. دلیل آن هم واضح است. این گروه از اصولگرایان به هر حال می‎خواهند مصادف با مشکلات اساسی کشور و بحران اقتصادی به وجود آمده این گونه به مردم القا ‎کنند که همه این اتفاق‌ها به واسطه ناکارآمدی دولت است.

زیباکلام: تندروهای اصولگرا می خواهند همه تقصیرها را گردن دولت روحانی بیاندازند، اما عاقلان دانند که...

به گزارش دیده بان ایران؛ صادق زیباکلام در روزنامه ایران نوشت: مقابل بخش‎های پخته‎تر، عاقل‎تر، معتدل‎تر و واقع‎بین‌‌تر اصولگرا، می‎دانند ریشه‎ مشکلات و مسائلی که به وجود آمده عمیق‎تر از آن است که بگوییم برخی از اعضای دولت آقای روحانی اصلاً خوب کار نکردند؛ مثلاً بگویند که کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد خیلی خوب کار نکرده یا آقای نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه خیلی نتوانسته از پس وظایف خود بربیاید.

آنها به مسائل خارجی، هجمه‎ای که ترامپ علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده و خروج شرکت‎هایی که در دوران پسابرجام به ایران آمده بودند از کشور ما، واقف هستند و بخوبی می‌دانند که امریکا مشتریان نفتی ما را خیلی جدی زیر فشار می‎گذارد که نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری نکنند.

عقلای اصولگرا می‎دانند که نقش دولت روحانی خیلی کمتر از آن چیزی است که تندروها آن را در جامعه منعکس می‎کنند. تندروها به مشکلات و مسائل واقعی نمی‎پردازند، بلکه سعی دارند در افکار عمومی به نوعی مسأله را عنوان کنند که همه مشکلات به ناکارآمدی دولتمردان دوازدهم و علی‎الخصوص تیم اقتصادی بازمی‌گردد. بنابراین این دوگانگی در بین اصولگرایان وجود دارد که تندروهای‌شان می‎خواهند بهره‎برداری سیاسی کنند و همه مشکلات را بر سر آقای روحانی بریزند. اما اصولگرایان پخته‎تر و آگاه‎تر می‌دانند که این گونه نیست. نه اینکه نمره تیم اقتصادی دولت 20 باشد بلکه واقع مطلب این است که آنها معتقدند هر فرد دیگری هم اگر جای آقای روحانی ‎بود با توجه به رویارویی همه‌جانبه‌ای که دولت امریکا علیه جمهوری اسلامی گرفته، ایجاد چنین وضعیتی اجتناب‎ناپذیر بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر