کد خبر: 46787
A

رییس فراکسیون زنان مجلس: طرح تساوی دیه زن و مرد در مجلس کلید خورد

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از آماده شدن طرحی برای تساوی دیه زن و مرد خبرداد و گفت: به زودی امضاهای این طرح جمع آوری و به هیات رییسه تقدیم می شود.

رییس فراکسیون زنان مجلس: طرح تساوی دیه زن و مرد در مجلس کلید خورد

به گزارش دیده بان ایران؛ روانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: برابری دیه زن و مرد یکی از مواردی است که فراکسیون زنان از ابتدای تشکیل مجلس دهم به دنبال آن بوده است.
وی افزود: تدوین طرح تساوی دیه زن و مرد در اواخر سال 96 در این فراکسیون آغاز و پس از بررسی های کارشناسی آماده شد.
رییس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: با توجه به رویکردهای قرآنی تلاش ما این است که دیه زن و مرد مساوی شود و در این راستا با جمعی از علمای دین و متخصصان امر و همچنین شورای مشورتی فقهی و حقوقی معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده جلساتی را برگزار و مفاد این طرح را آماده کرده ایم.
سلحشوری یادآور شد: در این شورا که به ریاست معصومه ابتکار تشکیل می شود با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان مجلس طرح های با محوریت وضعیت زنان بررسی کارشناسی می شود.
وی با تاکید بر این که این شورا بازوی مشورتی به حساب می آید، گفت: هم اکنون این طرح در شورای مشورتی فقهی و حقوقی معاونت زنان ریاست جمهوری به طور همزمان در حال بررسی است و جمع آوری امضا برای آن به زودی آغاز و به هیات رییسه مجلس ارائه می شود.
وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که رسیدگی به این طرح در مجلس دهم به پایان برسد تا بتوانیم به حل مشکلات زنان کمک بسزایی کنیم.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر