کد خبر: 46954
A

امام جمعه تهران: کار کشور با شعار پیش نخواهد رفت/پیشنهاد به روحانی برای انتخاب رئیس کل بانک مرکزی

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:‌ ایران باید به قدرت بالنده اقتصاد آسیا و نقش آفرین درمعادلات اقتصادی جهان تبدیل شود و این ظرفیت در ایران اسلامی وجود دارد.

امام جمعه تهران: کار کشور با شعار پیش نخواهد رفت/پیشنهاد به روحانی برای انتخاب رئیس کل بانک مرکزی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در نماز جمعه تهران اظهار کرد: اصلاح چالش‌های اقتصادی نیازمند اصلاح ساختارها و نظام بودجه‌ریزی کشور و نیازمند اصلاح رفتارها و اتخاذ تصمیم‌های اساسی و کلیدی و شجاعانه است و این تصمیم‌ها چون هزینه دارد اگر اجماع نخبگان سیاسی و علمی را نداشته باشد تداومی نخواهد داشت. مردم عزیز تصمیم‌های شجاعانه نیازمند عزم و اراده و سلوک عقلانی است. کشوری که سالها بودجه سالانه او با درآمد‌های نفت گره خرده است اگر می‌خواهد تحولی را تجربه کند و راه خلق قدرت را همراه کند نیازمند عزم و تصمیم است،‌ نیازمند مدیریت و کاهش هزینه‌‌ها و ارتقا بهره‌وری است. این راه باید با اجماع همراه باشد و همه در کنار هم بایستند.

وی در ادامه گفت:‌ امروز که رئیس کل بانک مرکزی پایان حکم خود را تجربه می‌کند و در آستانه تغییر است به رئیس‌جمهور محترم پیشنهاد می‌دهم که برای استقلال بانک مرکزی اقدامی کند؛ برای انتخاب رئیس کلی که مورد تایید دیگر رؤسای قوا و چهره‌های هوشمند نظام پانکی و پولی کشور باشد و با استقلال و مبانی مدیریت مبتنی بر دانش و سیاست پولی و ارزی کشور را تنظیم ونظارت کند. تا آن زمان که بانک مرکزی به عنوان صندوقی برای تامین هزینه‌های دولت به معنای همه قوا باشد بدانید مشکلات اقتصادی و تورم تحت مدیریت قرار نخواهد گرفت.

اهم اظهارات ابوترابی فرد به شرح زیر است:

* کار کشور با شعار پیش نخواهد رفت، اما کشور ما می‌تواند به قله موردنظر برسد و مثلث شوم ترامپ، بن‌سلمان و نتانیاهو خوب می‌داند که قدرت جمهوری اسلامی قدرت بالنده و پیشتاز و پرشتابی است و هر روز سنگر جدید را فتح می‌کند و این قدرت بالنده از تمام ظرفیت‌های اقتصادی و زیرساخت‌های اقتصادی در طول این 4 دهه شکل گرفته است.

* اقتدار دفاعی و امنیت غرورآفرین ایران اسلامی و خلق جبهه مقاومت و پیروزی در عرصه‌های مقابله با نظام سلطه دستاورد صبر ملت ایران و صبر رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است، بدون استقامت هیچ ملتی به موفقیت و پیروزی دست نیافته است. سرمایه‌های بزرگی که در دست داریم دستاورد عمل صالح و صبر و استقامت و پایداری است. پیروزی‌های آینده هم در جهت پیمودن این راه بدست خواهد آمد. البته ورع از گناه مسیر سعادت را هموار می‌کند.

* آقایان ایران باید به قدرت بالنده اقتصاد آسیا و نقش آفرین درمعادلات اقتصادی جهان تبدیل شود و این ظرفیت در ایران اسلامی وجود دارد و همین مسئله باید مورد توجه قرار گیرد نه تامین بودجه سالانه کشور و همین مسئله و دوری از چشم‌اندازها چالش‌های اقتصادی را برای ما خلق کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر