کد خبر: 46987
A

فاضل میبدی: ادبیات ما در نماز جمعه‌ها روز به روز خشن‌تر شده است/ باید با خطیبی که تصور می کند مردم گناهکار هستند برخورد شود

ادبیات ما در نماز جمعه‌ها و در خطبه‌ها روزبه‌روز خشن‌تر شده است. خطیبی که می‌آید در نماز جمعه به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی نصف مردم ایران غرق در گناه هستند و باید با آن‌ها برخورد شود.

فاضل میبدی: ادبیات ما در نماز جمعه‌ها روز به روز خشن‌تر شده است/ باید با خطیبی که تصور می کند مردم گناهکار هستند برخورد شود

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: تفکر ما باید تغییر کند. اینکه بخواهیم مداوم به کشورهای خارجی فحاشی کنیم و بگوییم تمام تقصیرات بر گردن خارج از کشور و شبکه‌های اجتماعی است مسئله‌ای را حل نمی‌کند.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از جماران؛ عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ادبیات ما در نماز جمعه‌ها و در خطبه‌ها روزبه‌روز خشن‌تر شده است. خطیبی که می‌آید در نماز جمعه به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی نصف مردم ایران غرق در گناه هستند و باید با آن‌ها برخورد شود.

محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع روحانیون مبارز  گفت: تفکر ما باید تغییر کند. اینکه بخواهیم مداوم به کشورهای خارجی فحاشی کنیم و بگوییم تمام تقصیرات بر گردن خارج از کشور و شبکه‌های اجتماعی است مسئله‌ای را حل نمی‌کند. باید توجه کرد که ریشه اصلی مسائل در این است که از خودمان نمی‌پرسیم چرا ما به وعده‌های خود عمل نمی‌کنیم، ادبیات خشن داریم و گفت‌وگوی ملی را جدی نمی‌گیریم.

او گفت: تا زمانی که رویکرد مسئولین ما بر اساس بنیاد اخلاقی و رقابت سیاسی در کشور بر مبنای عقلانیت جمعی نباشد ما مشکل‌داریم. امروز نگاه کنید بازار تهمت و توهین و به حریم خصوصی مردم سرک کشیدن گرم است. تا این‌ها هست سال‌ها هم بگذرد مشکلات حل نمی‌شود. هر چه از عمر انقلاب گذشته است آمار این بداخلاقی‌ها بیشتر شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر