کد خبر: 47160
A

تعدادی از اعضای فعال حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه ایی در اعتراض به اتفاقات پیش آمده در این حزب از سمت خود استعفا کردند+ اسامی

به دنبال بروز اختلاف در حزب اعتماد ملی تعدادی از اعضای حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه ایی از عضویت در این حزب استعفا دادند.

تعدادی از اعضای فعال حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه ایی در اعتراض به اتفاقات پیش آمده در این حزب از سمت خود استعفا کردند+ اسامی
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ تعدادی از اعضای حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه ایی از عضویت در این حزب استعفا دادند. حزب اعتماد ملی از دو سال پیش تا کنون بر سر انتخاب قائم مقام دچار اختلاف و تشتت آراء شده است/ استعفای چند تن از اعضای حزب اعتماد ملی هم به دنبال بروز همین اختلافات صورت گرفت: 
 
محسن رفیعی‌فر، عضو شورای مرکزی استان تهران،مرتضی نوروزپور، مسئول دفتر سیاسی شاخه جوان کشور، رسول موذن، عضو شورای مرکزی استان تهرانثمانه محمود آبادی، محسن اربابیان و رضا عباس زاده از اعضای شورای مرکزی جوانان استان تهران در بیانیه‌ای اعلام کردند:

 

شهید بهشتی فرموده بود: حزب معبد من است، در واقع این چنین حزبی که می‌تواند معبد و محل عبادت باشد حزبی است که در آن اخلاقیات در حد اعلی آن محفوظ می‌ماند و محلی است برای خودسازی و پرورش نیروهایی که بتوانند در جهت اعتلای انسانیت گام بردارند و برخلاف دیدگاه‌های ماکیاولیستی، نیل به قدرت با هر وسیله‌ای مردود شمارده می‌شود.

 

اما اگر نیل به قدرت هدف حزب باشد دیگر این حزب، معبد نیست، بلکه معبود است. در چنین حزبی، قدرت دیگر وسیله نیست، بلکه هدف بت است. در چنین حزبی، قدرت است که پرستیده می‌شود، در چنین حزبی با توجیهاتی همچون عملگرایی و دیدن شرایط آرمان‌ها فراموش می‌شوند و مدعیان تغییر به استمرار طلبان وضع موجود مبدل می‌شوند.

 

متاسفانه باید گفت پس از حوادث سال ۸۸ بخشی از بدنه حزبی اصلاح‌طلب در کشور به این نتیجه رسیده است که پرداخت هزینه برای اصلاحات بی‌فایده است و باید به دنبال منافع زودگذر شخصی بود و دوره هزینه به پایان رسیده و موسم منفعت آغاز گشته و چنین رویه‌ای باعث فاصله ‌گرفتن اقشار جامعه از الیت اصلاح‌طلب شده است.

 

باید اعتراف کرد که حزب اعتماد ملی نیز اکنون در همین نقطه قرار گرفته است و رویه‌ای فعلی این حزب با آرمان‌ها و مرام موسسین آن فاصله بسیار گرفته است، تا جایی که تمیز آن از دیگر احزاب غیر ممکن است. 

 

حزبی که  به دلیل اعتراض به صحنه گردانی انتخابات و احیای جمهوریت و اصول دموکراتیک نظام، دبیرکل خود را در حصر دارد اکنون خود به مرکز نشر غیردموکراتیک ترین و مرتجع‌ترین افکار مبدل گشته.

 

 

وقتی  یک حزب پایه‌ترین ارکان خود را به صورت غیردموکراتیک و لویی جرگه‌وار تعیین می‌کند و مجاهدان دیروز و خستگان امروز آن با ارشادات بیرونی دست به مهندسی ارکان آن می‌زنند چگونه می‌تواند مدعی اصلاحات در جامعه گردد؟!

 

چگونه یک حزب می‌تواند درگیر زد و بندهای پشت پرده گردد و به بنگاه معاملاتی پست و مقام مبدل شود و بعد مدعی شفافیت در ساختار حکومت گردد؟!

 

باید گفت رویه فعلی در هر ساختاری که تعریف گردد در ساختار اصلاح‌طلبی نمی‌گنجد، هرچند که غوغاسالاران رسانه‌ای سعی نمایند با زدن نان خویش در آبروی محصورین به آن لعبتی آزادی‌خواهانه ببخشند. مردم خود بهترین قاضی خواهند بود و متوجه خواهند شد چه کسی به دنبال اصلاح ‌کشور است و چه کسی با  ضرب و زور رسانه‌ای می‌خواهد حتی کوچکترین منافذ آزادی‌خواهی را هم قبض کند.

 

در نهایت آنچه باید گفت بخشی از بدنه حزب اعتماد ملی امروز تصمیم خود را گرفته است، تصمیم آن است که باید قدرت را به صرف قدرت انتخاب کرد و دیگر قدرت وسیله‌ای در راه رسیدن به اصلاحات نیست، دیگر باید تسلیم صحنه گردانان شد و به جای زدن زیر میز بازی مهره آن بازی شد، اما ما امضا‌کنندگان این متن در محضر ملت شریف ایران اعلام می‌نماییم که نمی‌خواهیم در چنین بازی مهره باشیم که نتیجه‌اش باخت ملت است.
 
اما ما درس آموختگان مکتب مهدی کروبی هستیم که مصلحت را فدای حقیقت نکرد. هرچند در برهه کنونی مصلحت شخصی حکم نماید که مهر سکوت بر دهان خویش بکوبیم و سهم خویش را از دستگاه قدرت بستانیم.

 

اما مصلحت جمعی در گوش ما زمزمه می‌کند که باید از این بی عدالتی فریاد کشید و اکنون پس از تلاش‌های بسیار در جهت بازگرداندن قطار حزب به مسیر اصلی آن، هیچ ابزار دیگری برای فریاد از مسیر آتی این حزب جز استعفا از عضویت حزب اعتماد ملی نداریم و اعلام می‌نماییم که عطای منافع زودگذر دنیوی را به لقای آخرت و سرافرازی در پیگشاه ملت شریف ایران می‌بخشیم‌ و از عضویت در حزب اعتماد ملی استعفا می‌نماییم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر