کد خبر: 47206
A

قاضی‌زاده هاشمی: اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در خصوص لوایح چهارگانه FATF به معنی رد کلیات آن است

یک عضو هیات رئیسه دهمین مجلس شورای اسلامی در خصوص لوایح چهارگانه FATF گفت: اظهارات شورای نگهبان در خصوص این لوایح در واقع به معنی رد کلیات آن است .

قاضی‌زاده هاشمی: اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در خصوص لوایح چهارگانه FATF به معنی رد کلیات آن است

به گزارش دیده بان ایران؛ سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی درباره ارائه لوایح چهارگانه FATF سوی قوه قضاییه، گفت: آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هستند و نظر این شورای را بیان می‌کنند. ما قانون را گذرانده‌ایم به شورای نگهبان هم ارسال کرده‌ایم حال این شورا ایراد گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این ایرادات بعضا ماهیتی هستند که توسط مجلس هم قابل اصلاح نیستند، طبق قانون اساسی لوایحی که منشا قضایی دارند باید ابتدا توسط قوه قضائیه به دولت پیشنهاد شود و دولت سپس آن را ارائه کند.

نماینده مردم مشهد در دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت خود مستقیما نمی‌تواند لایحه قضایی تهیه کند، بنابراین این لوایح باید به قوه قضائیه بازگردد و این قوه پیشنهادات را به دولت ارائه کند، دولت آن را به مجلس ارسال کند و قوه مقننه مجددا باید آن را بررسی کند.

وی ادامه داد: تا این بخش کار صورت نگیرد، بقیه موارد انجام نمی‌شود. بنابراین این به معنای رد کل ماهیت این لوایح و غیر قابل بررسی بودن آن در مجلس است.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: این لوایح با کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم متفاوت است، ما این لایحه تصویب نکرده‌ایم که بخواهیم به شورای نگهبان بفرستیم.

وی افزود: از آن چهار لایحه ما سه لایحه را که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، به شورای نگهبان فرستادیم .

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این لوایح باید مجددا به قوه قضائیه فرستاده شود، تنظیم مجدد شود و سپس آن را به دولت بفرستند و از آن جایی که دولت نمی‌تواند در این لوایح دست ببرد چون ماهیت کلی آن تغییر پیدا می کند، ایرادات به قوت خود باقی خواهند ماند.

وی گفت: این لوایح را باید قوه قضائیه اصولا تنظیم می‌کرد./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر