کد خبر: 47257
A

کمالوندی: دسترسی‌های آژانس محرمانه است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: براساس فتوای رهبری و نظارت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی برنامه غنی سازی ایران صلح آمیز و شفاف است.

کمالوندی: دسترسی‌های آژانس محرمانه است

به گزارش دیده بان ایران؛ بهروز کمالوندی عصر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران خارجی و داخلی به تشریح و بیان خلاصه ای از روند فعالیت های هسته‌ای کشورمان و آخرین اقدامات سازمان انرژی اتمی بعد از خروج تامپ از برجام پرداخت.

وی گفت: خروج آمریکا از برجام موجب تاسف عمیق بسیاری از کشورهای دنیا و جامعه بین الملل شد.

این مقام سازمان انرژی اتمی با اشاره به تصمیم ایران برای بررسی ماندن یادمان نرفته در برجام و مذاکرات با ۱+۴ گفت: بسته ای دریافت شده و در سطوح مختلف در حال بررسی است. این بسته عناصری از خواسته‌های ایران را مدنظر قرار داده اما هنوز به بررسی بیشتر نیاز دارد. در عین حال مذاکرات در این باره تخت نظارت مراجع و مقامات ارشد کشور ادامه دارد.

کمالوندی در ادامه گفت: بدون برجام روند فعالیت و گستره آن افزایش می یابد و سناریوهایی مختلف در این باره وجود دارد و برخی اقدامات طبق فرمایش رهبری انجام شده و سالن سانتریفیوژها را که از قبل آماده بود راه اندازی کردیم، همچنین ظرفیت برق را افزایش دادیم و اقدامات دیگر که در چارچوب برجام انجام شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره برخی ادعاها از سوی اساتید یک دانشگاه کشور مبنی بر بازرسی آژانس از این دانشگاه بدون تایید یا تکذیب این بازرسی گفت: ما در مورد دسترسی‌هایی که در داخل سایت‌های هسته‌ای‌مان به آژانس می‌دهیم هم اطلاعاتی نمی دهیم و از آژانس هم خواستیم اطلاعاتی ارایه ندهد و این سیاست کلی ماست. به علاوه دسترسی‌های تکمیلی طبق پادمان و پروتکل الحاقی محرمانه است؛ به همین دلیل علاقه نداریم بگوییم از کجا و به چه دلیل بازرسی شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر