کد خبر: 47333
A

نقوی‌حسینی: بررسیFATF با خروج آمریکا از برجام منتفی شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد پس از اعلام نظر رهبر انقلاب نسبت به کنوانسیون هایی مانند پالرمو و غیره، پیگیری این لوایح مغایر اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.

نقوی‌حسینی: بررسیFATF با خروج آمریکا از برجام منتفی شد

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدحسین نقوی حسینی در خصوص ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو)» و ارتباط آن با FATF، گفت: باید اذعان کرد با خروج آمریکا از برجام موضوع بررسی FATF منتفی شد از این رو نباید به این موضوع پرداخته شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه FATF در صورتی معنا داشت که برجام اجرایی و غربی ها به تعهداتشان عمل می کردند، اظهار کرد: در واقع وقتی غربی ها برای انجام تعهداتشان نیاز به تعامل مالی و پولی داشتند و FATF مانع ایجاد می کرد، نیاز به بررسی این موضوع بود.

وی با بیان اینکه وقتی تحریم های ثانویه ایالات متحده آمریکا بازگردد دیگر بحث FATF معنا ندارد، ادامه داد: به عبارتی در حالی که ایران در لیست سیاهFATF قرار بگیرد یا نگیرد فرقی ندارد زیرا تحریم های ثانویه مانع از تعامل پولی و بانکی بانک های غربی و اروپایی با کشورمان می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصحلت نظام به لحاظ حقوق درست است، تصریح کرد: البته باید تاکید کرد که بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر اینکه چنین کنوانسیون هایی در اتاق فکر استکبار پخت و پز می شود از این رو باید خودمان قانون تصویب کنیم نه اینکه چشم بسته عضو کنوانسیون هایی شویم که آخرت آنها مشخص نیست لذا پیگیری این لوایح مغایر اصل 110 قانون اساسی محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اساسی و بنیادین است و پیگیری لوایح آنها معنا ندارد./خانه ملت 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر