کد خبر: 47339
A

بررسی اختیارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه آینده کمیسیون شورا ها

عضو هییت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار کرد: باتوجه به نظر موافق کمیسیون های حقوقی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس در خصوص طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر عضویت اقلیت‌ها و خارج شدن آن از دستور کار مجمع با نظر دبیر، اختیارات دبیر مجمع در جلسه آینده کمیسیون شورا ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی اختیارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه آینده کمیسیون شورا ها

به گزارش دیده بان ایران؛ پروانه مافی درباره طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر عضویت اقلیت‌های مذهبی در شورای شهر و روستا، گفت: طرح اصلاح قانون شوراها به دلیل اصرار مجلس بر مصوبه خود یعنی حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا و مخالفت شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس قانون زمانی اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس بر سر طرحی وجود داشته باشد، آن طرح برای تعیین و تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: کمیسیون‌های حقوقی و سیاسی مجمع پس از بررسی موافقت خود را با مصوبه مجلس اعلام کردند و این طرح قرار بود در دستور کار مجمع عمومی تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد.

وی افزود: علی‌رغم  نظر کمیسیون‌های حقوقی و سیاسی مجمع این طرح به دستور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دستور کار خارج شده است. موضوع اختیارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و علت این نوع تصمیم‌گیری باید مشخص و شفاف شود. از این رو در هفته کاری آتی کمیسیون شوراها این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر