کد خبر: 47488
A

قانع شدن نمایندگان سوال کننده از توضیحات وزیر اطلاعات درباره دستگیری فعالان رسانه ای/ علوی: ما در وزارت اطلاعات برخورد سلیقه ای نداریم/ دستگیری هایی که شما اعلام کردید توسط ما انجام نشده است

نمایندگان سوال کننده از پاسخ های وزیر اطلاعات درخصوص علت دستگیری تعداد زیادی از فعالان رسانه ای و مطبوعاتی و ادمین ۱۲ کانال تلگرامی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ قانع شدند.

قانع شدن نمایندگان سوال کننده از توضیحات وزیر اطلاعات درباره دستگیری فعالان رسانه ای/ علوی:  ما در وزارت اطلاعات برخورد سلیقه ای نداریم/ دستگیری هایی که شما اعلام کردید توسط ما انجام نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ الیاس حضرتی در نشست علنی امروز (یکشنبه 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال 51 نماینده از وزیر اطلاعات درخصوص دستگیری تعداد زیادی از فعالان رسانه ای و مطبوعاتی و ادمین 12 کانال تلگرامی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 96، بعد از استماع توضیحات سید محمود علوی، از پاسخ های وی قانع شد.

براساس این گزارش نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح سوال مورد نظر از وزیر اطلاعات که مربوط به سال 96 بوده است، گفت: در سوال نمایندگان مطرح شده بود که در شرایط خاص فعلی که کشور در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم است و کشور نیازمند آرامش، امنیت و حضور حداکثری مشارکت مردمی است، چرا تعداد زیادی از فعالان رسانه ای و مطبوعاتی و ادمین 12 کانال تلگرامی به صورت سوال برانگیز در آغاز تعطیلات دستگیر شده اند؟ مسئول دستگیری کیست؟ چرا وزرای مربوطه اقدامی در راستای شفاف سازی آن صورت نمی دهند و اقدامات وزرای مربوطه در این راستا چه بوده است؟

وی ادامه داد: در اجرای ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سید محمود علوی در جلسه رسمی سه شنبه مورخ 16 خرداد سال 96 کمیسیون حضور یافت. در ابتدا علی مطهری به نمایندگی از سوی نمایندگان سوال کننده در توضیح سوال با اشاره به تداخل وظایف دستگاه های اطلاعاتی در کشور گفت که چرا وزیر اطلاعات اجازه می دهد که به حوزه او وارد شوند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مطهری ادامه داد که حوزه ورود باید مشخص باشد، اینکه دو نهاد وارد یک حوزه می شوند، کار درستی نیست. ما به دنبال حل مشکل کشور هستیم و با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت اطلاعات مشکلی نداریم و موضوع ما روشن شدن قضایا است. لطفا در مورد دستگیری تعداد زیادی از فعالان رسانه ای و مطبوعاتی و ادمین های کانال های تلگرامی توضیح دهید.

نجفی خوشرودی تصریح کرد: در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در پاسخ با اشاره به این مطلب که وزارت اطلاعات بر فضای مجازی اشراف کامل دارد و از رویکرد کانال های تلگرامی اطلاع داریم گفت که وزارت متبوعش همواره این حساسیت را نسبت به فضای مجازی داشته و آنها را رصد می نماید.

وی ادامه داد: وزیر اطلاعات بیان کرد که ما در وزارت اطلاعات برخورد سلیقه ای نداریم و براساس شرع مقدس عمل می کنیم و دستگیری هایی که شما اعلام کردید توسط ما انجام نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ادامه این نشست با توجه به عدم اقناع علی مطهری نماینده سوال کنندگان از پاسخ های ارائه شده توسط وزیر، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند 3 ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس، گزارش سوال جهت اعلام وصول در صحن علنی ارسال شد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر