کد خبر: 47536
A

عضو فراکسیون امید مجلس: دولت به دنبال رئیس جدیدی برای بانک مرکزی است/ برای تغییرات در کابینه چند روزی صبر کنید

یک نماینده مجلس خبر داده که شنیده می‌شود در دولت، رئیس‌جمهور ظاهراً اراده‌ای برای تغییر تیم اقتصادی پیدا کرده و به دنبال تغییر در بعضی از پست‌ها است.

عضو فراکسیون امید مجلس: دولت به دنبال رئیس جدیدی برای بانک مرکزی است/ برای تغییرات در کابینه چند روزی صبر کنید

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا نجفی نماینده تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با  تاکید بر لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت، گفت: در این سبک از سیاست ورزی هیچ مسئله‌ای قطعی نیست و ممکن است موضوعی که به هر دلیل قطعی به نظر می‌رسد شکل و شمایل دیگری پیدا کند. منتها انتظار است که بخش اقتصادی و برنامه‌ریزی دولت تغییر کند.

نجفی به اعتماد آنلاین گفت: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه‌وبودجه و دستگاه‌هایی که به‌نوعی دست در اداره بخش‌های خدماتی و اقتصادی دولت دارند، مسئولیت کافی را در برنامه و عمل به منصه ظهور نرساندند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: شنیده می‌شود که در دولت، رئیس‌جمهور ظاهراً اراده‌ای برای تغییر تیم اقتصادی پیدا کردند و تا جایی که بنده خبردارم در برخی از پست‌ها به دنبال تغییر هستند.

وی ادامه داد: من در جریان یک گفت‌وگو به‌منظور تغییر در تیم اقتصادی دولت قرار گرفتم. به فردی ریاست بانک مرکزی پیشنهاد داده‌شده بود که او نپذیرفت. به هر ترتیب گفت‌وگوهایی در حال انجام است.

نجفی در خصوص اینکه تغییرات تیم اقتصادی دولت در کدام بخش‌ها است، گفت: یک مورد را بنده شنیده‌ام و برای برخی از پست‌ها هم رایزنی‌هایی انجام‌شده است اما اینکه به چه سرانجامی از ناحیه دولت برسد باید چند روزی  صبر کرد. اما در مجلس هم برای این تغییرات در دایره تیم اقتصادی و حتی فراتر از این دایره اقداماتی صورت گرفته ازجمله استیضاح وزرا.

وی ادامه داد: مجلس خواستار تغییراتی در کابینه دولت است و مطالبات عمومی هم از طریق مختلف از سوی نخبگان، جامعه مدنی و... به بیان‌ها و زبان‌های مختلف اعلام می‌شود و نمی‌توان نسبت به خواست و مطالبه جمعی بی‌تفاوت بود.

این عضو فراکسیون امید گفت: به هر ترتیب زمانی که برداشت جامعه و ذی‌نفعان در کشور برداشت مساعد، مناسب و مطلوبی از عملکرد بخش اقتصادی دولت نیست حتی اینکه به فرض محال نتایج عملکردشان نتایج خوبی باشد درصورتی‌که جامعه و ذی‌نفعان نمی‌پذیرند و برداشت متفاوتی دارند، بی‌توجهی به این برداشت اسباب سرمایه سوزی در کشور و فرصت سوزی خواهد شد.

نجفی تأکید کرد: ترکیب فعلی تیم اقتصاد متناسب با شرایط و اقتضائات امروز کشور، دولت، مردم و مجلس نیست و این اصلاحات و تغییرات یک ضرورت لازم و مؤثر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر