کد خبر: 47557
A

نماینده مجلس: تفکیک وزارتخانه‌ها بحث انحرافی است/ کشور بر اساس رابطه اداره می‌شود/ دنبال‌کنندگان جداسازی وزارتخانه‌ها دلسوز کشور نیستند

بحث تفکیک وزارتخانه انحرافی است، در یک اداره یا وزارتخانه شخصی برای مدیریت‌ها دوستان ۷۰ ساله‌اش را می‌آورد، این مسائل نیاز به تغییر دارد. در کشور ظوابط معنا ندارد و کشور براساس رابطه اداره می‌شود.

نماینده مجلس: تفکیک وزارتخانه‌ها بحث انحرافی است/ کشور بر اساس رابطه اداره می‌شود/ دنبال‌کنندگان جداسازی وزارتخانه‌ها دلسوز کشور نیستند

عضو فراکسیون امید مجلس مطرح کرد: بحث تفکیک وزارتخانه انحرافی است، در یک اداره یا وزارتخانه شخصی برای مدیریت‌ها دوستان ۷۰ ساله‌اش را می‌آورد، این مسائل نیاز به تغییر دارد. در کشور ظوابط معنا ندارد و کشور براساس رابطه اداره می‌شود.

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال میرزایی درباره موافقت دولت با لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: من در این خصوص یک مثال می‌زنم که داستانی طنز‌آمیز است، در استانبول مدرسه‌ای وجود داشت که ۳ طبقه بود، مدیر در اعتراض به طبقات و رنگ‌های کلاس‌ها شروع به هزینه برای تغییر رنگ‌ها و طبقات کرد. پس از آن مدیر جدیدی آمد و بازهم رنگ کلاس‌ها را تغییر داد و این تغییرات ادامه پیدا کرد، مدیریت در کشور ما هم به شکل همین مدرسه است.

وی افزود: وزارتخانه‌ای که قبلا به اسم کوچک کردن دولت ادغام شده بود و هزینه‌های بسیاری هم در راستای آن صورت گرفته بود را نمی‌توانیم دوباره به شکلی دیگر تفکیک کنیم؛ چراکه سالیان قبل سرو صداهای بسیاری انجام دادیم که ادغام وزارت‌خانه‌ها در راستای چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت است.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال زمان برده تا ادغام وزارتخانه‌ها به ثبات برسد، خاطرنشان کرد: با وزرا رودربایستی داریم یا رویمان نمی‌شود آن را عوض کنیم، نمی‌دانم. اما آیا انجمن‌های تخصصی عملکرد ضعیف وزارتخانه‌ها را ناشی از ضعف ساختار می‌دانند؟

میرزایی با اشاره به اینکه عملکرد ما در حل مشکلات سطحی است، تصریح کرد: تغییر مدیریت از نظر آقایان هزینه دارد اما تغییر ساختار هزینه ندارد؟ نخبگان جامعه و اصحاب رسانه عمدتا بحث عملکرد ضعیف وزرا را دارند نه بحث ساختار.

وی افزود: چرا ایراد انحرافی می‌گیرید؟ بحث تفکیک وزارتخانه انحرافی است، در یک اداره یا وزارتخانه شخصی برای مدیریت‌ها دوستان ۷۰ ساله‌اش را می‌آورد، این مسائل نیاز به تغییر دارد. در کشور ظوابط معنا ندارد و کشور براساس رابطه اداره می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه دولت قبلا این لایحه را داده و آقای امیری هم از آن دفاع کرده بود، مجلس با این لایحه مخالفت کرد، اما اینکه چرا در حال حاضر برخی نمایندگان را برای این مطرح کردن این لایحه جلو می‌اندازند، جای سوال دارد. کسانی‌که این مباحث را مطرح می‌کنند و هسته تصمیم‌گیر آن هستند، عمدتا دلسوز کشور نیستند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر