کد خبر: 47598
A
حسن لطفی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

اعضای مجلس خبرگان به دلیل این که از سوی مردم انتخاب می شوند مشمول طرح منع به کارگیری بازنشستگان نمی شوند/ این قانون افرادی را که منصوب شده را در بر می گیرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا اعضای مجلس خبرگان مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند یا خیر، اظهار کرد: این قانون مشمول مجلس خبرگان رهبری نمی شود و تنها افراد مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری تبصره های ماده 701 می شود.

اعضای مجلس خبرگان به دلیل این که از سوی مردم انتخاب می شوند مشمول طرح منع به کارگیری بازنشستگان نمی شوند/ این قانون افرادی را که منصوب شده را در بر می گیرد

دیده بان ایران: نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند.

 

این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.

 

البته نکته حائز اهمیت این است که در این قانون نامی از اعضای مجلس خبرگان وجود ندارد و مشمول شدن این مجلس جزء این قانون و یا عدم آن، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

لذا در راستای شفاف سازی در این مورد حسن لطفی، ئماینده مردم رزن در مجلس دهم، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در وهله اول لازم به ذکر است که این قانون مشمول مجلس خبرگان رهبری نمی شود و تنها افراد مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری تبصره های ماده 701 می شود. (افرادی نظیر استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا و ... )

 

 

وی همچنین بیان کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری توسط مردم انتخاب می شوند و این قانون تنها افرادی را که انتصاب می شوند را در بر می گیرد بنابراین مجلس خبرگان که از سوی مردم انتخاب می شود و در واقع انتصابی نیست شامل این قانون نمی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر