کد خبر: 47616
A

عبدالرضا مصری: ۹۹ درصد سوالات نمایندگان مرتبط با وظایف یک وزیر است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه ۹۹ درصد سوالات نمایندگان مرتبط با وظایف یک وزیر است، گفت: فرایند طرح سوال از وزیر قانونی است اما بهتر است با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا مشکلات به موقع رفع شود.

عبدالرضا مصری: ۹۹ درصد سوالات نمایندگان مرتبط با وظایف یک وزیر است

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالرضا مصری در توضیح فرایند قانونی سوال از وزیر و شرایط فعلی حاکم در مجلس، گفت: وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم اولویت نخست مسئولان و نمایندگان است، سوال نمایندگان نیز در ارتباط با مشکلات مردم است. رویه فعلی حاضر در مجلس طبق اصول تعریف شده قانونی است اما برخی از سوالات با تاخیر در دستور کار قرار می‌گیرد لذا گاها موضوعات روز، بعد از گذشت مدتی مطرح و بررسی می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: 99 درصد سوالات نمایندگان مرتبط با وظایف یک وزیر است، زمانی وزیر بودم برای پاسخ به همه سوالات نمایندگان در مجلس حاضر شدم و یک بار هم از نماینده درخواست پَس گرفتن سوال را نداشتم.

وی افزود: نماینده‌ها موظف به طرح سوال از وزیر هستند، وزرا هم باید پاسخ خود را توضیح دهند. در صورتی که پاسخ قانع کننده باشد قطعا نماینده از سوال خود منصرف می‌شود و در غیر این صورت وزیر موظف به اصلاح عملکرد خود است. وزرایی که پاسخی برای برخی موضوعات ندارند یا نسبت به عملکرد خود تردید دارند به این شیوه انتقاد می‌کنند.

مصری یادآور شد: در زمان تصدی بر وزارت رفاه دو مرتبه مورد سوال نمایندگان قرار گرفتم و برای پاسخ در کمیسیون مربوطه حاضر شدم، لذا فرایند قانونی سپری شد. شاید در این میان برخی افراد برای مسائل غیرمرتبط یا غیر ضرور سوال طرح کنند اما وزرا نباید از مسئولیت خود فرار کنند بنابراین در این شرایط وزیر مربوطه باید در مجلس حاضر و به صورت شفاف از پشت تریبون موضوع را مطرح کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تریبون مجلس آزاد و وزرا می‌توانند به صورت شفاف و مستند مسائل مربوط به سوال نماینده را مطرح کنند، متاسفانه نحوه پاسخگویی به سوالات گاها با فرار از مسئولیت همراه می‌شود. حق قانونی مجلس سوال از وزیر است و این حق قانونی را نباید تضییع کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان از همین رو سوال از رئیس‌جمهور را در حساس‌ترین شرایط اقتصادی کشور مطرح کردند تا مسئله اشتغال، ارز و غیره را در مجلس توضیح دهد اما متاسفانه برخی مانع طرح سوال شدند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: فرایند طرح سوالات نمایندگان قانونی و به حق است اما بهتر است که این فرایند با سرعت بیشتر طی شود تا سوالات به موقع و با توجه به مشکلات روز در مجلس مطرح شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر