کد خبر: 47617
A

عضو فراکسیون ولایی مجلس: FATF یک دام است برای تحریم بیشتر علیه ایران

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از زمان که موضوع گروه ویژه اقدام مالی مطرح شد بسیاری از مسئولان و نمایندگان مجلس نسبت به آن هشدار دادند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس: FATF یک دام است برای تحریم بیشتر علیه ایران

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل ابوترابی در رابطه با ماموریت رئیس FATF برای اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کشور ترکیه، گفت: امروزه ایالات متحده از تمام ابزارهایش برای واردن کردن آسیب اقتصادی به ایران استفاده می کند که یکی از آنها گروه ویژه اقدام مالی یا همانFATF است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از زمان که موضوع گروه ویژه اقدام مالی مطرح شد بسیاری از مسئولان و نمایندگان مجلس نسبت به آن هشدار دادند.

وی با اشاره به اینکه غربی ها در دوره قبلی اعمال تحریم ها متوجه شدند نمی توانند منابع مالی، تعاملات اقتصادیمان و راه های دورزدن های تحریم ها را کنترل کنند، ادامه داد: بر این اساس تلاش کردند از طریق متمرکز کردن منابع مالی و ارتباط کشورمان با FATF به هدف مذکور دست یابند.

این نماینده مردم در جلس دهم با بیان اینکه مسئول میز تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران در وزارت خزانه داری آمریکا طی دوره های ابتدایی خاطرات جالبی را نگارش کرده است، تصریح کرد: در بخشی از خاطراتش اشاره کرده که وادار کردن ایران برای پیوستن به FATF  به یکی از گزینه ها برای اعمال تحریم ها تبدیل شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس می توان گفت ماموریت رئیس FATF  برای جلب نظر و همراهی کشورهای مختلف از جمله ترکیه بیانگر سیاست آمریکایی ها علیه ایران است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شوری اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد اگر کشورمان عضو FATF  شود یا نشود و حتی در لیست سیاه قرار بگیرد یا تعلیق شود، تحریم ها اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، یک هیأت آمریکایی به ریاست ریاست «مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور (مبارزه با) تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی برای اجرا شدن تحریم‌های ایران اخیرا به آنکارا رفته است. این در دیدار با مقامات ترکیه تلاش کردند، آنها را به رعایت تحریم‌های علیه ایران ترغیب کنند.

گفتنی است؛ مارشال بیلینگسلیا که هم اکنون در دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان دستیار معاون تروریسم و اطلاعات مالی فعالیت می‌کند و در روزهای اخیر ، به دنبال فشار تحریمی علیه ایران در منطقه است، از نهم تیرماه ( 30 ژوئن) برای یک سال (تا 30 ژوئن 2019) به عنوان رییس FATF انتخاب شده است./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر