کد خبر: 47646
A

پارسایی: آقای لاریجانی ۱۴ سال تریبون مجلس را دارید، اجازه دهید ۲ دقیقه صحبت کنیم/ انتخابات ریاست کمیسیون اصل ۹۰ را مردود می‌دانم

سخنگوی فراکسیون امید خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی شما ۱۴ سال است که تریبون در دست دارید که با امسال می‌شود ۱۴ سال، اجازه دهید من دو دقیقه صحبت کنم، چطور است که سال اول و دوم دو نفر برای انتخابات ریاست کمیسیون اصل نود معرفی می‌شود و در سال سوم یک نفر معرفی شده است.

پارسایی: آقای لاریجانی ۱۴ سال تریبون مجلس را دارید، اجازه دهید ۲ دقیقه صحبت کنیم/ انتخابات ریاست کمیسیون اصل ۹۰ را مردود می‌دانم

به گزارش دیده بان ایران؛ در جریان انتخابات رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بهرام پارسایی طی تذکری گفت: تذکر بنده متکی بر ماده ۴۸ تبصره یک است. رویه مجلس در سال‌های گذشته این بوده که برای انتخابات رئیس کمیسیون اصل نود بیش از یک نفر معرفی شود. مگر می‌شود در سه سال چند تفسیر جداگانه از یک قانون داد؟ چطور است که سال اول و دوم دو نفر معرفی می‌شود و در سال سوم یک نفر معرفی شده است.

وی با اشاره به آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ در آیین‌نامه ذکر شده که نمایندگان به مدت یک سال رئیس کمیسوین اصل نود را انتخاب کنند که این لغت انتخاب بار معنایی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی شما ۱۴ سال است که تریبون در دست دارید که با امسال می‌شود ۱۴ سال، اجازه دهید من دو دقیقه صحبت کنم، این چه اشکالی داشت که دو نفر معرفی می‌شد و صحن انتخاب می‌کرد؟ ما حتی برای رئیس دیوان محاسبات و حقوقدانان شورای نگهبان و حتی ریاست مجلس بیش از یک نفر معرفی می‌کنیم. ما که نمی‌خواهیم رای اعتماد بگیریم ما می‌خواهیم رای بر انتخاب داشته باشیم.

 به نظر ما تفسیرهای سلیقه‌ای اشکال دارد و به ضرر مجلس است.

این عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه ۴۰ روز از موعد مقرر گذشته است، گفت: چه اشکال داشت که شما این حق انتخاب را برای نمایندگان در نظر می‌گرفتید من این انتخابات را مردود می‌دانم.

علی لاریجانی در پاسخ گفت: شما باید مطابق آیین‌نامه تذکر دهید، به گونه‌ای هم صحبت نکنید که فکر کنند ما نظر خاصی داشته‌ایم و اینکه شما می‌گویید در انتخابات رئیس مجلس دو نفر معرفی می‌شوند آن انتخابات قانونی جدا دارد.

وی تاکید کرد: در انتخابات رئیس کمیسیون اصل نود ماده ۱۶ بیان می‌کند که تصویب باید با اکثریت مطلق باشد که من در ابتدا هم گفتم برای معرفی دو یا سه نفر می‌توان کارهایی را انجام داد و تفسیر کرد. اما اینکه شما می‌گویید صریح نیست و راه‌حل ما این بود که یک نفر معرفی شود./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر