کد خبر: 47710
A

الیاس حضرتی: لوایح چهارگانه به شورای هماهنگی قوا ارسال می شود/ احتمال تایید لوایح بالا است

الیاس حضرتی با اشاره به نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رد FATF گفت:FATF در حال حاضر در دستور کار مجلس قرار ندارد و تنها لوایح چهارگانه که به نوعی مرتبط با مسائل و مشکلات بانکی میان ایران و دنیاست، مطرح شده است.

الیاس حضرتی: لوایح چهارگانه به شورای هماهنگی قوا ارسال می شود/ احتمال تایید لوایح بالا است

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خانه ملت عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: سه لایحه پالرمو، مبارزه با پولشویی و مبارزه با جرائم سازمان یافته در مجلس بررسی و تصویب شده است و نمایندگان بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را هم دو ماه به تعویق انداختند. البته پالرمو هم از سوی شورای نگهبان اعاده شد، اما معتقدم این لوایح چهارگانه تصویب می‌شود.

وی تاکید کرد: احتمالا هر چهار لایحه به شورای هماهنگی روسای قوا ارسال خواهد شد، زیرا این شورا اکنون تبدیل به شورای مصلحت دوم شده است و در آنجا هم براساس مصالح ملی تصمیم‌گیری خواهد شد، پیش بینی بنده این است که تایید می‌شوند.

حضرتی بیان کرد: ما پرچمدار مبارزه با تروریسم در دنیا بوده و مخالف تامین کنندگان مالی تروریسم هستیم، البته ابهام درباره برخی نهضت‌های آزادی‌بخش و گروه‌های جهادی وجود دارد که جای نگرانی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گروه‌های تروریسم در سازمان ملل تعریف شده هستند که شامل حال حزب الله و حماس نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: تنها القاعده، داعش و جبهه النصره جزو تروریسم محسوب می‌شوند، در این لوایح چهارگانه بند‌هایی در مجلس افزوده شده تا برای پیوستن ایران جایی برای اعتراض و سوءاستفاده وجود نداشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر