کد خبر: 47712
A

جنتی: قوه قضاییه عاملان اصلی گرانی‌های اخیر را شناسایی و دادگاهی کند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: قوه قضاییه کسانی که عامل اصلی این گرانی‌ها و مشکلات اخیر هستند را شناسایی و آنان را دادگاهی کنند و از جریان دادگاه‌ها نیز مردم خبردار شوند تا جامعه بداند که نظام نسبت به این مسائل بی‌تفاوت نیست.

جنتی: قوه قضاییه عاملان اصلی گرانی‌های اخیر را شناسایی و دادگاهی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله احمد جنتی صبح امروز طی سخنانی در چهارمین نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با اعضای کمیسیون‌های داخلی با بیان اینکه درباره مسائل اقتصادی که مسائل روز است و دارد شدت پیدا می‌کند باید نکاتی را مطرح کرد، گفت: امروز ما مشکل منابع نداریم، مشکل مدیریت داریم و باید مدیران جوان و انقلابی و نیرومند به سر کار آیند و اگر چنین نشود مشکل ما حل نمی‌شود. باید به صادرات انرژی و فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از خام فروشی توجه کنیم و به شفافیت و درون زایی اقتصاد و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی عنایت کنیم.

وی افزود: از مسئولان و به ویژه قوه قضاییه برای مقابله با مفاسد اقتصادی تشکر می‌کنیم، ولی ما روز به روز داریم با مشکلات اقتصادی بیشتری برخورد می‌کنیم و با وارد کردن اتومبیل‌های گران قیمت بدون تقاضای داخلی مواجه هستیم و هرروز اتومبیل و مسکن گران‌تر می‌شود و واقعا نمی‌دانم باید چه کرد. ما به یک حرکت انقلابی نیاز داریم که مشکلات حل شود.

 

جنتی با بیان اینکه قوه قضاییه باید با قدرت عمل کند و بازرسی داشته باشد، گفت: باید همه دستگاه‌ها با قوه قضاییه در این زمینه همکاری کنند و کسانی که عامل اصلی این گرانی‌ها و مشکلات اخیر هستند را شناسایی کنند و آنان را دادگاهی کنند و زودتر هم نتایج این دادگاه‌ها را اعلام کنند و مردم هم از جریان دادگاه‌ها خبردار شوند تا جامعه بداند که نظام نسبت به این مسائل بی تفاوت نیست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: عده‌ای در داخل و خارج به این فکر هستند که، چون انقلاب ما با روحیه شهادت و ایثارگری به وجود آمد و به آستانه چهل سالگی رسید باید از راه‌های فرهنگی وارد شد و ایمان مردم را ضعیف کرد که در این زمینه مسئولیت روحانیت بسیار مهم است.

جنتی ادامه داد: بدون روحانی واجد شرایط نمی‌توانیم فرهنگ اسلامی را حفظ کنیم، پس همه ما از مراجع تا امامان جمعه و اعضای خبرگان باید در پشت سر رهبری در این زمینه عمل کنند.

وی افزود: باید مراقب باشیم که دشمنان از چه طریقی می‌خواهند وارد شوند، از نظر جنسی؟ از نظر اخلاقی یا از نظر اقتصادی و ایجاد فساد در این زمینه که در هر حال باید برای مقابله با اعمال آنان آمادگی داشته باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بار سنگینی را مقام معظم رهبری بر دوش ما گذاشته‌اند و باید حواسمان باشد که مسئولیت سنگینی داریم و از عهده آن برآییم، گفت: گزارش‌هایی که به من دادند این است که بعضی اوقات غیبت نمایندگان در کارگروه‌های خبرگان زیاد است. نباید چنین باشد و غیبت افراد در کارگروه‌ها باید با عذر شرعی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: پس کاری کنیم که ان‌شاءالله خودمان خوشحال باشیم و دیگران و به خصوص مقام معظم رهبری هم خوشحال باشند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر