کد خبر: 47746
A

چرا «بنی‌صدر» از جمهوری اسلامی دفاع کردند؟!

روز گذشته نقل قول هایی از یک مقام ارشد رژیم پهلوی و همچنین «ابوالحسن بنی صدر» اولین رئیس جمهور معزول جمهوری اسلامی ایران ـ که پس از عزل به جرگه مخالفان جمهوری اسلامی پیوست ـ منتشر شد که آنها در خصوص رویکرد آمریکایی ها در قبال ایران هشدار داده و ضمن انتقاد از رئیس جمهور آمریکا، هرگونه تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی را با خطر تجزیه و محو نام ایران معادل دانسته اند.

چرا «بنی‌صدر» از جمهوری اسلامی دفاع کردند؟!

به دنبال تلاش آمریکا برای افزایش فشار بر ایران و اعمال محدودیت ها و تحریم های ظالمانه بیشتر علیه مردم کشورمان، مقامات ارشد و فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی وارد جنگ لفظی و رسانه ای با مقامات آمریکایی، از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور شده اند. در این میان، نخستین بار «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان، از تلاش آمریکایی ها و برخی همراهان منطقه ای آنها برای براندازی جمهوری اسلامی ایران ـ که در نهایت با تجزیه کشور همراه شود ـ سخن گفت و خواستار مقابله با این رویکرد دشمن شد.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از تابناک؛ پس از سخنان ظریف و افشای برنامه هایی که طرف مقابل برای براندازی در ایران در نظر گرفته است، مقامات آمریکایی به صراحت در این خصوص سخن گفتند و تأکید کردند، این برنامه اصلی آنها برای آینده جمهوری اسلامی است؛ اقدامی که البته موضوع جدیدی نیست، بلکه طی 40 سال گذشته از عمر جمهوری اسلامی دولت های مختلف آمریکا با حربه های متفاوت به دنبال تحقق این آرزو بوده اند و همواره در رسیدن به آن شکست خورده اند.

اما آمریکایی ها با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» جمهوری خواه که چیزی از الفبای سیاست نمی داند و همواره تلاش کرده اند از ابتدای ریاست جمهوری اش، او را فرد کاسب و دیوانه که در صورت نرسیدن آمریکا به منافعش ممکن است به هر حماقتی دست بزند، معرفی کردند تا بدین وسیله، بتوانند برنامه های خود را برای کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی، عریان تر دنبال کنند و البته آن را متوجه فردی نظیر ترامپ بدانند.

پس از علنی تر شدن این رویکرد آمریکایی ها که هزینه آن توسط برخی کشورهای عرب منطقه تأمین می شود، همگرایی بیشتری در میان قوای سه گانه و سیاسیون کشور ایجاد شده تا بتوانیم بار دیگر با اتحاد و همدلی از این گردنه سخت پیش روی انقلاب اسلامی گذر کنیم؛ در عین حال تلاش معاندان جمهوری اسلامی نیز برای ایجاد فشار در داخل کشور با وجود افزایش فشارهای بین المللی علیه کشورمان بیشتر و بیشتر شده است.

رویکردی که آنها به صراحت از آن یاد می کنند، این است که همه تلاش های ممکن در جهت افزایش فشارهای اقتصادی در داخل جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن ایجاد نارضایتی داخلی صورت بگیرد تا مردم به نظام و مسئولان بدبین شده و به اهرمی تبدیل شوند تا آمریکایی ها و هم پیمانان منطقه ای آنها به خواست خود که ایجاد براندازی در جمهوری اسلامی است، نزدیک و نزدیک تر شوند.

متأسفانه در این شرایط رویکرد اشتباه و غلط برخی آقازاده ها، دستگاه ها و مسئولان در خصوص مسائل و موضوعات اقتصادی به ایجاد این فشار کمک کرده است که مطابق با اظهار نظرهای روسای قوا و رهبر انقلاب باید با فساد در هر سطحی و در هر جایگاه برخورد جدی صورت بگیرد که مردم ایجاد عزم مقابله با فساد را به صورت علنی درک و احساس کنند.

به هر حال این رویکرد آمریکایی ها و برخی معاندان جمهوری اسلامی که مخالف با ایجاد ایرانی قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه هستند و تلاش دارند، در وهله اول با فروپاشی و در مرحله دوم با تجزیه ایران جلوی ملت و مردم ایران بایستند، حتی برخی مخالفان ایرانی جمهوری اسلامی به دفاع از حفظ تمامیت ایران برخیزند و رویکرد آمریکایی ها و همراهان آنان در مقابله با جمهوری اسلامی را محکوم کنند.

روز گذشته نقل قول هایی از یک مقام ارشد رژیم پهلوی و همچنین «ابوالحسن بنی صدر» اولین رئیس جمهور معزول جمهوری اسلامی ایران که پس از عزل به جرگه مخالفان جمهوری اسلامی پیوست، منتشر شد که آنها در خصوص رویکرد آمریکایی ها در قبال ایران هشدار داده و ضمن انتقاد از رئیس جمهور آمریکا، هرگونه تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی را با خطر تجزیه و محو نام ایران معادل دانسته اند.

البته سخنان «داریوش همایون» وزیر جهانگردی و اطلاعات رژیم پهلوی مربوط به دور قبلی تحریم های سخت اقتصادی در زمان اوباما علیه جمهوری اسلامی ایران است که دقیقا با چنین هدفی طراحی شده بود. او که در سال 89 درگذشته است، در خصوص رویکرد آمریکا برای براندازی در جمهوری اسلامی ایران گفته است: «هرگونه تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، خطر تجزیه و یا حتی محو نام ایران را در بر خواهد داشت.»

وی که قائم مقام حزب رستاخیز در دوران پهلوی بوده است در یک مصاحبه درباره استراتژی مورد نظر خود برای آینده ایران عنوان کرده بود: «در شرایط کنونی که هزاران دست برای اتفاقات مهم منتظر است، برای من اولین اولویت حفظ ایران است و در استراتژی براندازی جمهوری اسلامی تجدیدنظر کرده ام؛ چرا که برای من حفظ تمامیت ایران از هرچیزی مهم تر است و اگر امروز به براندازی تن بدهیم، با خطر محو نام ایران مواجه خواهیم شد که برخی به دنبال آن هستند.

«ابوالحسن بنی صدر» هم که رویکرد دولت جمهوری خواه آمریکا در قبال ایران را نادرست می داند، با دروغگو دانستن ترامپ که مدعی حمایت از مردم ایران است، در عمل با اقدامات دولتش فشار زیادی بر مردم و ملت ایران وارد کرده است و قصد تشدید آن را دارد، می‌گوید: «ترامپ که مایه مسخره دنیاست باید بداند مردم ایران زیر بار او نخواهند رفت.»

وی افزود: وابسته‌ها بدانند قربانی مستقیم تحریم‌های آمریکا مردم ایران هستند. آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند اهداف خود را در ایران محقق کند و وابسته‌ها خیال نکنند آمریکا برای آنها فرش قرمز پهن می‌کند. مردم ایران با تمام توان از استقلال و آزادی خود دفاع می‌کنند.

دفاع این دو از جمهوری اسلامی ایران و مخالفت آنها با اقدامات آمریکا علیه مردم کشورمان در حالی است که بر هیچ کس پوشیده نیست این افراد را می توان جزو مخالفان جدی جمهوری اسلامی قلمداد کرد؛ اما تأکید صریح آمریکایی ها برای براندازی که البته در 40 سال اخیر ناکام بوده و این بار هم راه بجایی نبرده، بهانه ای است که می تواند منجر به اعمال فشار زیادی بر مردم ایران و به ویژه قشرهای مستضعف آن شود؛ ضمن اینکه برخی همراهان آمریکا در منطقه مدت هاست آرزو دارند ایرانی نباشد که بخواهد در منطقه تأثیرگذار و تصمیم گیر باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر