کد خبر: 47764
A

محسن صفایی فراهانی :دوجناح۴۰سال مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده‌اند/ریزش آرا ترسناک است

محسن صفایی‌ فراهانی گفت: هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا در این چهل سال مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده‌اند و امروز مردم حق دارند بگویند نتیجه‌ای عایدمان نشده است.

محسن صفایی فراهانی :دوجناح۴۰سال مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده‌اند/ریزش آرا ترسناک است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان بان ایران ؛ اصلاح‌طلبان در ماه‌های اخیر به لزوم تغییر و اصلاح‌ تاکید دارند؛ عده‌ای به هسته نرم و سخت اشاره می‌کنند و عده‌ای دیگر از اصلاح‌ اصلاحات سخن می‌گویند و چاره کار را پارلمان اصلاحات می‌دانند. محسن صفایی فراهانی اما از «هسته سالم» برای اصلاحات سخن می‌گوید و معتقد است که اعتماد و امید مردم امروز در خردجمعی سلامت نیروهاست.

بخشی از اظهارات صفایی فراهانی به شرح زیر است:

ائتلافی را که از سال 92 بین اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان به‌وجود آمد، شکست خورده می‌دانید؟

 بستگی به این دارد که ائتلاف را به چه معنی نگاه کنیم و چه ائتلافی می‌تواند شکست خورده باشد و یا شکست خورده نباشد. از این بعد می‌تواند شکست خورده باشد که نتایج مطلوبی نداشته است. از این بعد که قول‌های بی‌خودی به مردم داده شده و نباید این قول‌ها داده می‌شد. همان‌طور که گفتم مردم سیاسی نیستند، زمانی که به عنوان نمونه فردا می‌گویید که حقوق‌ها را اضافه می‌کنیم کاری به این ندارند که شما این قدرت را دارید یا نه، براساس این قول حساب باز می‌کنند. پس شمایی که دارید این قول را می‌دهید، باید ببینید که ابزار این قول دادن را دارید یا نه، بعد باید آن قول را بدهید. اگر ابزار اجرایی شدن آن قول‌ها را ندارید باید بدانید که دارید در ذهن مردم نهال منفی می‌کارید. این باعث شده که مردم امروز مشکل داشته باشند.

این موضوع اصلاح‌طلب و اصولگرا هم ندارد؟

 نه به نظر من هر دو طیف در این چهل سال مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده‌اند و امروز مردم حق دارند بگویند نتیجه‌ای عایدمان نشده است.

به نظرتان این ریزش بدنه اصلاحات برای اصلاح‌طلبان ترسناک نیست؟

 برای کشور ترسناک است. اصلاح‌طلبان اگر منظورتان احزاب اصلاح‌طلب باشد که آنها در قدرت نیستند تا برایشان ترسناک باشد. برای کشور ترسناک است که عملا به شرایطی می‌افتد که هیچ نیروی مومنی را در جامعه نمی‌پذیرد، آن رویکرد است که نگران‌کننده می‌شود.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر