کد خبر: 47798
A

لوایح چهارگانه مرتبط با FATF در مجلس چه می شود؟

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: معتقدم با وجود فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه بجای پیوستن به کنوانسیون‌ها خودمان طرح و لایحه تهیه کنیم، دیگر لوایح چهارگانه FATF قابل طرح شدن در مجلس نیستند.

لوایح چهارگانه مرتبط با FATF در مجلس چه می شود؟
به گزارش دیده بان ایران سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ردFATF گفت: معتقدم با وجود فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه بجای پیوستن به کنوانسیون‌ها خودمان طرح و لایحه تهیه کنیم، دیگر لوایح چهارگانه FATF قابل طرح شدن در مجلس نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: لوایح پالرمو و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نباید دیگر در صحن مطرح شود و باید خودمان طرح و لایحه برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه کنیم زیرا تکلیف را رهبری انقلاب مشخص کرده‌اند.

وی ادامه داد: درباره بررسی لوایح مرتبط به FATF از لحاظ آیین نامه داخلی مجلس و چارچوب ها چه باید کرد را هیئت رئیسه مجلس می‌تواند تصمیم‌گیری کند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در کمیسیون امنیت ملی بررسی و شش حق تحفظ در آن قرار داده شد، در حالی که به استدلال حقوقی ما حق تحفظ قابل اعمال نیست و بود و نبود آن تاثیری ندارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان مبنی براینکه درباره این لوایح در نهایت در شورای هماهنگی سران قوا تصمیم‌گیری خواهد شد، بیان کرد: این موضوع امکانپذیر نبوده زیرا این شورا قانونگذار نیست و چنین موضوعی در قانون اساسی پیش‌بینی نشده است.

نقوی‌حسینی تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی در حوزه کاری خود و مجلس شورای اسلامی می‌توانند قانونگذاری کنند، این شورا تنها می‌تواند تصمیمات اجرایی اتخاذ کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر