کد خبر: 47803
A

تشریح روند بررسی لوایح چهارگانه در مجلس با توجه به نظر مشورتی مجمع تشخیص

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: درباره بحث پالرمو اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظرات خود را به شورای نگهبان اعلام کرده اما ما براساس قانون آن را در مجلس بررسی می کنیم و نظرات مجمع تشخیص را هم در این بررسی‌ها لحاظ خواهیم کرد.

تشریح روند بررسی لوایح چهارگانه در مجلس با توجه به نظر مشورتی مجمع تشخیص

به گزارش دیده بان ایران؛ اللهیار ملکشاهی با اشاره به نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ردFATF گفت: لوایح اصلاح قانون مبارزه با جرائم سازمان یافته، اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و پالرمو در کمیسیون حقوقی‌ قضایی بررسی و در صحن علنی تصویب شد اما لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بعد از بررسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه علنی به دلیل اعتراضات دو ماه تعلیق شد.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان اکنون پالرمو را به مجلس اعاده کرده و ما آن را در این کمیسیون بار دیگر بررسی و اصلاح می‌کنیم.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام هم می‌تواند یکسری نظرات درباره سیاست‌های کلی نظام را قبل از اختلاف میان شورای نگهبان و مجلس اعلام کند و اگر ببینند که طرح یا لایحه‌ای با این سیاست‌ها در مغایرت است، نظرشان را از طریق شورای نگهبان به مجلس بیان می‌کنند.

وی اظهار کرد: درباره بحث پالرمو اکنون نظراتشان را اعلام کردند اما ما هم آن را براساس قانون در مجلس بررسی می کنیم و نظرات مجمع تشخیص را هم در این بررسی‌ها لحاظ خواهیم کرد.

ملکشاهی با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان مبنی براینکه درباره این لوایح در نهایت در شورای هماهنگی سران قوا تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت:‌ بعید می‌دانم درباره این لوایح چهارگانه در شورای هماهنگی سران قوا تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تصریح کرد: فعلا که لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم دو ماه مسکوت است و بعد از پایان این زمان هم مطمئنا در صحن علنی مطرح خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر