کد خبر: 47810
A

سخنگوی هیات رییسه مجلس: اگر نظام تصمیم بگیرد با آمریکا مذاکره می‌کنیم/اگر آمریکایی ها خواهان مذاکره با ما هستند باید شرایط ما را بپذیرند

بهروز نعمتی : اینکه ما با آمریکا پای میز مذاکره می رویم تصمیمی است که نظام باید بگیرد که مجموعه حاکمیت باید به این نتیجه برسند و اگر به نتیجه برسند که باید مذاکره ای انجام شود قطعا انجام می شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس: اگر نظام تصمیم بگیرد با آمریکا مذاکره می‌کنیم/اگر آمریکایی ها خواهان مذاکره با ما هستند باید شرایط ما را بپذیرند
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس در مورد تنش‌های موجود میان ایران و آمریکا و احتمال مذاکره بین این دو کشور گفت : ما همواره اهل مذاکره بوده‌ایم و نمونه آن موضوع هسته ای است که دوازده سال مذاکرات هسته ای را در دولت های مختلف داشته ایم.اگر آمریکایی‌ها خواهان مذاکره با ما هستند باید شرایط ایران را بپذیرند.

 

نماینده تهران در مجلس  ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که همواره آمریکایی ها برخلاف وعده ها و رویه‌های دیپلماسی عمل کرده‌اند و اگر در حال حاضر خواهان مذاکره با ما هستند باید شرایط ما را بپذیرند.

 

عضو کمیسیون انرژی  با اشاره به رد و بدل شدن برخی سخنان میان سیاستمداران ایران و آمریکا گفت : از قدیم گفته اند جواب «های »«هوی»است وقتی که ترامپ اینگونه علیه ما سخن می گوید طبیعی است که رییس جمهور ما جواب وی را بدهد .

 

نعمتی  تاکید کرد: اینکه ما با آمریکا پای میز مذاکره می رویم تصمیمی است که نظام باید بگیرد که مجموعه حاکمیت باید به این نتیجه برسند و اگر به نتیجه برسند که باید مذاکره ای انجام شود قطعا  انجام می شود.

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند جمهوری اسلامی ایران در دقیقه ٩٠به دلیل فشارهای که وجود دارد من مذاکره را می پذیرد گفت : واقعیت این است که آمریکایی ها از اول انقلاب تا امروز به دنبال فشار بر ما بوده اند و همچنین و همیشه هم خواهان مذاکره با ما بوده اند، نمونه اخیر آن نیز صحبت های آقای واعظی است که مطرح کردند که ترامپ ٨بار تماس گرفت که با آقای روحانی صحبت کند .

 

این نماینده مجلس  ادامه داد: اینکه آمریکایی ها بخواهند در مذاکرات حرف خودشان را بزنند و بعد از توافق زیر همه چیز بزنند مناقشاتی است که وجود دارد چراکه آنها پایبند به مذاکرات نیستند .

 

وی خاطرنشان کرد:مذاکرات در موضوعات مختلف ممکن است انجام شود اما کسی این اجازه را به آنها نمی دهد که  راجع به موضوعاتی که جز ارکان امنیت ملی ماست صحبت کنند .
 

منبع: عصرایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر