کد خبر: 48031
A

نمایندگان از پاسخ های آخوندی درباره علت واردات تجهیزات حمل ونقل ریلی قانع شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی به سوال نادر قاضی پور قانع شدند.

نمایندگان از پاسخ های آخوندی درباره علت واردات تجهیزات حمل ونقل ریلی قانع شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 مردادماه) مجلس شورای اسلامی سوال نادر قاضی پور از وزیر راه و شهرسازی را وارد ندانسته و از پاسخ های آخوندی قانع شدند.

گفتنی است صدیف بدری در توضیح سوال نادر قاضی پور از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت واردات تجهیزات حمل و نقل ریلی دارای تولیدات مشابه داخلی گفت: این سوال در جلسه ای در کمیسیون عمران با حضور نماینده سوال کننده مطرح شد. نماینده ارومیه در توضیح این سوال تأکید داشتند که علیرغم ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه اما واردات تجهیزات حمل و نقل ریلی دارای تولیدات مشابه داخلی انجام می شود که علت آن مشخص نیست.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال تأکید کرد ما ظرفیت داخلی در حوزه ریلی را فعال کرده ایم همچنین به کارخانجاتی مثل واگن سازی پارس کار که در حال اعتصاب بودند کار ارجاع داده ایم حتی برای تولید ریل با شرکت ذوب آهن اصفهان که قدرت ارائه ضمانتنامه قانونی نداشت قرارداد بستیم، اگر در ساخت ریل ظرفیت استفاده نشده ای وجود ندارد که ما به طرف خارجی کار ارجاع داده ایم به ما بگویید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: آقای قاضی پور در تکمیل این سوال تأکید داشتند که وزارت راه برای 10 سال آینده ریل وارد کرده است، ریل های کهنه و بدون اصالت و شناسنامه، قراضه و فرسوده چینی را وارد کرده است  ضمن اینکه در خصوص واگن پارس هم باید توضیح داده شود چه میزان خرید کرده اید و چه میزان پرداخت شده است.

بدری افزود: وزیر راه و شهرسازی گفت که کل ظرفیت تولید 4 سال آینده ریل داخلی را چگونه خرید کرده ایم بنابراین در همین راستا باید تمامی مستندات خود را در خصوص این بحث به ما ارائه دهید. اگر تمایل دارید پروژه های ریلی را به خاطر عدم انجام تعهدات تولیدکننده داخلی متوقف می کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نهایت با موافقت وزیر و نماینده سوال کننده مقرر شد وزارت راه اسناد و مدارک قراردادها را به سوال کنندگان ارائه دهد تا نسبت به اقناع خود اعلام نظر کنند اما به دلیل عدم اقناع نادر قاضی پور از پاسخ های وزیر راه طبق ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس قلمرو سوال ملی تشخیص داده شده و گزارش به صحن علنی مجلس برای طرح سوال ارسال شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر