کد خبر: 48037
A

محبی نیا: اقتصاد در حال فروپاشی است/ اگر دست و پای مجلس را نزده‌بودند، امروز مجلسی در شان انقلاب داشتیم

جهانبخش محبی‌نیا، نماینده مجلس ضمن مخالفت با دو فوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عملکرد مجلس انتقاد کرد و گفت اگر برای مجلس هم جایگاهی باقی گذاشته‌بودند امروز به مجلس گفته نمی‌شد که دخالت نکنید.

محبی نیا: اقتصاد در حال فروپاشی است/ اگر دست و پای مجلس را نزده‌بودند، امروز مجلسی در شان انقلاب داشتیم

به گزارش دیده بان ایران؛ در نشست علنی امروز مجلس جهانبخش محبی‌نیا در مخالفت با دوفوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در رابطه با فوریت صحبت نشد اما مخالف می‌تواند درباره فوریت صحبت نکند. وقتی مخالف کلیات است یعنی فوریتی در کار نیست.

وی با اشاره به ایامی که در بیمارستان بستری بود، گفت: من گفت‌وگوهای محیط سلامت و بهداشت را در آن دوران دیدم. در حوزه سلامت و در حوزه‌های اداری نارضایتی‌ها غوغا می‌کند. پیشنهاد هموطنان ما به خاطر بیکاری و بیماری و مشکلات در اقتصاد بازار مسکن و سکه و ارز خوش‌بینی‌ها را از عموم مردم گرفته است.

نماینده مردم میاندوآب تصریح کرد: ما دولت را نصیحت می‌کنیم. اگر برای مجلس جایگاهی باقی گذاشته بودند امروز به مجلس گفته نمی‌شد که دخالت نکنید. مگر ما در ایران مجلس داریم؟ مگر مجلس قدرت بیان واقعیت‌های جامعه را دارد؟ اگر دست و پای مجلس را نزده بودند امروز مجلسی در شأن انقلاب و پیامبر داشتیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: اقتصاد ایران در حال فروپاشی است. خواهش می‌کنم چشمتان را باز کنید. ما از دولت گله‌مندیم چراکه امروز مطلبی را که در رأس نیست و فوریت ندارد به مجلس می‌دهد. الان نزدیک به یک سال است که این مجلس را تحت فشار قرار داده‌اند که وزارتخانه‌ای را کمتر یا بیشتر کنند. اما آیا درد ما این است؟ درد ما این است که قیمت ارز ۱۱ هزار تومان شده است و این باعث خجالت برای همه آنهایی است که ادعا می‌کنند به فکر مردم هستند. کجای این تفکیک فوریت دارد؟ رئیس‌جمهور و هیات دولت برای پایین آمدن درآمدها و اصلاح روابط بین‌الملل و حقوق شهروندی اولویت‌ آورید.

محبی‌نیا خاطرنشان کرد: درد مردم را بشنوید. به خدای دو عالم قسم مردم به ستوه آمده‌اند و توقع دارند دردهایشان شنیده شود. کسانی که تا دو نفر انتقاد می‌کنند جوش می‌آورند اگر راست می‌گویند در بین مردم این حرف‌ها را بزنند. اینجا برای نهادهای نظارتی پرونده خودتان پاک نکنید.

وی افزود: درود بر مجلسی که از هیچ چیز جز خدا و قرآن نمی‌ترسد و مرگ بر افکاری که برای مردم و زندگی آنها گرفتاری ایجاد می‌کند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر