کد خبر: 48075
A

قاضی پور: نمایندگان شأن مجلس را رعایت کنند/ لاریجانی: نمایندگان در شرایط فعلی در طرح موضوعات طمانینه داشته باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر قاضی پور گفت: در شرایط امروز نمایندگان در طرح صحبت های خود طمانینه داشته باشند.

قاضی پور: نمایندگان شأن مجلس را رعایت کنند/ لاریجانی: نمایندگان در شرایط فعلی در طرح موضوعات طمانینه داشته باشند

به گزارش دیده بان ایران؛ نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: برخی نمایندگان در صحن علنی مجلس به عنوان ناطق و یا مخالف صحبت هایی را نسبت به عملکرد نمایندگان مجلس مطرح می کنند، حضرت امام (ره) فرموده اند مجلس در رأس امور است. مجلس عصاره فضایل ملت بوده و برهمین اساس در خصوص کاندیداهای مجلس بررسی های بسیاری صورت می گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است کار برخی از نمایندگان مقبول ملت نبوده و وی را انتخاب نکنند یا رفتار برخی از نمایندگان در مجلس به نوعی باشد که در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود.

وی تاکید کرد: اما اینکه به جای ذکر نام تخلف مسئله ای را متوجه همه نمایندگان کنیم، جفایی به قاطبه کل نمایندگان و مردم ما است، باید در بیان صحبت های خود به نوعی عمل کنیم که مشکلی برای نمایندگان به وجود نیامده و سبب بی‌اعتمادی به آن ها نشود.

قاضی پور گفت: بسیاری از نمایندگان شب و روز در مجلس حضور داشته و فعالیت های بسیاری می کنند ضمن اینکه تعداد بسیاری از نمایندگان بر قوانین داخلی مجلس اشراف داشته و سعی بر رعایت آن در جلسات علنی مجلس دارند. آیا ما اینجا آمده ایم رانت، قاچاق و تخلفات دیگر را انجام داده یا از آن جلوگیری کنیم.

در ادامه این تذکر دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر آقای قاضی پور دردمندانه بود، در بیان برخی از همکاران نکاتی هست که سبب تخفیف و تحقیر می شود؛ چرا باید در چنین شرایطی این رفتارها دیده شود به هر حال نمایندگی مجلس کاری منحصر به فرد بوده و افراد فعال می توانند طرح داده و نظارت کنند؛ قانون اساسی برای مجلس و نمایندگان اختیارات منحصر به فردی قائل شده که باید فعال شوند لذا چرا باید به دست خود کاری انجام دهیم که یکی از ارکان کشور را زیر سوال برده و برای دیگران سوءتفاهم ایجاد کنیم.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: در چنین شرایطی باید با طمانینه کار کرد و به دیگران هم گاهی حرف‌هایی زده شده که درست نیست بنابراین باید این مسائل را رعایت کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر