کد خبر: 48097
A

ایران چگونه می تواند در پرونده شکایت علیه آمریکا در لاهه پیروز شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ساختار و برنامه دیپلماسی و حقوقی ما در رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه به دلیل بازگرداندن تحریم‌های غیرقانونی باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم با آمریکایی‌ها کاملا مقابله کرده و پیروز شویم.

ایران چگونه می تواند در پرونده شکایت علیه آمریکا در لاهه پیروز شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود بهمنی با اشاره به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه به دلیل بازگرداندن غیرقانونی تحریم‌های کشورمان، گفت: در بسیاری موارد جمهوری اسلامی ایران شکایت‌هایی را در این دادگاه مطرح کرده و موفق شده به پیروزی‌هایی هم دست یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اکنون هم با توجه به اینکه شکایت ایران از آمریکا به دلیل بازگرداندن تحریم‌های غیرقانونی منطقی است و آین کشور به تعهدات خود در قبال ما عمل نکرده با داشتن یک دیپلماسی اصولی می‌توان پیروز شد.

وی ادامه داد: ساختار و برنامه دیپلماسی و حقوقی ما باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم با آمریکایی‌ها کاملا مقابله کنیم.

بهمنی تاکید کرد: رای دادگاه لاهه قابل اجراست همانطور که بارها به نفع ایران رای داده مانند بحث ملی شدن صنعت نفت در زمان دکتر مصدق که جزو آرای این دادگاه محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه در صورت محکوم شدن آمریکا در این دادگاه الزاماتی برای اجرای حکم وجود دارد، بیان کرد: سازمان‌های بین المللی از ما حمایت کرده و در اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان آمریکا را همراهی نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: دیگر کشورها می‌توانند اعلام کنند که دیگر تابع یک کشور نیستند بلکه تابع دادگاهی بین‌المللی هستند که مور

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر