کد خبر: 48108
A

نماینده مجلس: حرف غلط در این شرایط زیاد زده می‌شود/ در صدا و سیما مجلس را تضعیف می‌کنند

نماینده مردم شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی در خصوص وظایف نمایندگان ملت گفت: در مجلس باید دردهای مردم گفته شود نه این که نمایندگان به تعهد خود پایبند نباشند.

نماینده مجلس: حرف غلط در این شرایط زیاد زده می‌شود/ در صدا و سیما مجلس را تضعیف می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهانبخش محبی‌نیا نماینده در تذکری با اشاره به وظایف کمیسیون اصل ۹۰ در قانون اساسی گفت: طبق اصل ۹۰ قانون اساسی، هرکس شکایتی از طرز کار قوای سه‌گانه و هر نهادی داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً تقدیم مجلس کند تا پیگیری شود. ضمن احترامی که برای رئیس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ قائل هستم، اما باید گفت وقتی می‌توان دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ را در مجلس قرائت کرد که شکایتی صورت گرفته باشد؛ نه اینکه خودشان با این و آن بنشینند و وارد مسائل شوند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: درست است که باید شکایت شود، اما برخی روندها نیز باید بررسی شود. در خصوص زلزله کرمانشاه نیز به این کمیسیون شکایت شد و بر اساس آن، اعضایی از کمیسیون رفتند، رسیدگی کردند و گزارش آن را آوردند؛ البته مقدمات کار باید قدری کاهش یابد تا پیشنهادات نیز بررسی شود.

محبی‌نیا در بخش دیگری از تذکر خود نسبت به برخی اظهارات که به گفته وی تضعیف مجلس است، انتقاد کرد و افزود: وقتی در تلویزیون جمهوری اسلامی گفته می‌شود که هیچ نهادی حق ندارد به نیابت از مردم حرف بزند، این یعنی چه؟

لاریجانی در پاسخ به این بخش از تذکر وی تصریح کرد: این حرف غلطی است، در این شرایط حرف غلط زیاد زده می‌شود. مجلس طبق قانون اساسی می‌تواند بر همه امور کشور نظارت کند؛ البته حالا اگر دوستان بخواهند به دلیل یک حرفی که در رسانه احساس می‌کنند تحقیر آنهاست، واکنش نشان دهند، خیلی نباید این‌طور باشد.

نمایده مردم مردم  میاندوآب خطاب به رئیس مجلس ادامه داد:در مجلس شورای اسلامی باید دردهای مردم گفته شود نه این‌که به تعهد آنها پایبند نباشند.طبق قانون مجلس شورای اسلامی باید مرکز قدرت باشد، اما در صداوسیما مجلس شورای اسلامی را تضعیف می‌کنند که نباید درباره برخی مسائل ورود کند. 

وی تاکید کرد: این چه گفتمانی است فردی که دو دوره رییس مجلس شورای اسلامی بوده می‌گوید تنظیم روابط بین الملل با ایران در شورای عالی امنیت ملی است. این درست نیست مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع ورود کند ما قسم خورده‌ایم که نسبت به وضعیت کشور حساس هستیم.

لاریجانی در پاسخ به این اخطار گفت: هیچ محدودیتی برای مجلس شورای اسلامی وجود ندارد چه کسی مانع شما شده است؟

محبی‌نیا افزود: صداوسیما گفته که هیچ نهادی حق ندارد درباره مفاسد اقتصادی به نیابت از مجلس شورای اسلامی حرف بزند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر