کد خبر: 48134
A

نماینده مشهد در مجلس: اشکال از سرتیم دولت یعنی "روحانی" است چون تغییری در کابینه صورت نمی دهد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد حضور رییس جمهور در صحن مجلس، امتیاز برای وی محسوب می شود و می تواند از این طریق توضیحاتی که مردم انتظار دارند را بیان کند.

نماینده مشهد در مجلس:  اشکال از سرتیم دولت یعنی "روحانی" است چون تغییری در کابینه صورت نمی دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ نصرالله پژمان‌فر  با اشاره به اعلام وصول سوال از رئیس جمهور، گفت: باید اذعان کرد طرح سوال از رییس جمهور امری قانونی است و بر اساس قانون و آیین نامه داخلی مجلس در زمره اختیارات نمایندگان مجلس محسوب می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور آقای روحانی در صحن مجلس، امتیاز برای وی محسوب می شود، اظهار کرد: در واقع رییس جمهور می تواند از این طریق توضیحاتی که مردم انتظار دارند را بیان کند زیرا این حس در جامعه وجود دارد که هیچ فردی نمی خواهد مسئولیت مدیریت اجرایی کشور قبول کند.

وی در این خصوص، ادامه داد: به عنوان مثال افزایش پانصد هزار تومانی سکه در یک روز به هیچ عنوان مفهوم ندارد؛ بر این اساس مردم توضیح می خواهند و به نظر می رسد قوه مقننه نیز تاکنون کوتاهی کرده که چنین فرصتی را فراهم نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: متاسفانه وقتی فردی می خواهد رفتار قانونی مانند سوال از رییس جمهور انجام دهد، آن را محکوم به سیاسی کاری می کنند و این امر یکی از مسائلی که جامعه را به شدت دچار آسیب کرده است.

این نماینده سوال کننده از رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه آقای روحانی باید در صحن نسبت به موضوعات مطرح شده در سوال توضیح دهد زیرا این امر حق نمایندگان مجلس است، افزود: بر این اساس امیدواریم دولت صرفا در مجلس حرف نزند، بلکه از اقدامات انجام شده و باید انجام شود گزارش ارائه کند.

پژمان‌فر با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس از توضیحات وزارء و نمایندگان رییس جمهور در مدت گذشته قانع نشدند، اظهار کرد: وقتی از وزیری سوال می شود عنوان می کند فلان موضوع چون در حوزه کاریش نیست نمی تواند پاسخ دهد در حالی که رییس جمهور مسئولیت دولت را بر عهده داشته و به در واقع سرتیم است لذا حتما پاسخ هایش باید کامل تر باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال وزیر اقتصاد عنوان کرد ارتباطش با بانک مرکزی به اندازه وزیر کشاورزی است و در این حد می تواند نسبت به اقدامات این بانک پاسخگو باشد که در واقع می خواهد بگوید که مسئولیتی ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه امروزه مسائل صرفا مربوط به وزیر اقتصاد نیست بلکه مهم سیاست های رأس هرم است، خاطرنشان کرد: خیلی ها هوشمندانه در حال تلاش بودند که بگویند اشکال در کابینه است در حالی که کابینه با آقای روحانی هماهنگ است و اشکال از سرتیم است لذا تغییر در کابینه تغییری را رخ نمی دهد. بنابراین اگر سیاست های رییس جمهور در حوزه حل مسائل داخلی و بین المللی تغییر نکند، در کشور اتفاقی رخ نخواهد داد.

گفتنی است با امضای حدود هشتاد نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوالاتی پیش روی ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است که دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به علت قانع نشدن بیش از یک چهارم نمایندگان مجلس، این سوال را امروز (چهارشنبه، 10 مرداد ماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر