کد خبر: 48157
A

کار ذوالنور به فحش دادن و توهین کشید

سه‌شنبه ٥ تیرماه همین امسال بود که روزنامه اعتماد گفت‌وگویی از مجتبی ذوالنور، عضو اصولگرای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را منتشر کرد که علاوه بر بازتاب گسترده در رسانه‌های داخلی و خارجی، واکنش دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا را نیز برانگیخت.

کار ذوالنور به فحش دادن و توهین کشید

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه اعتماد نوشت: این نماینده عضو جبهه پایداری در مصاحبه‌ای که با تیتر «با پسر سه تابعیتی نمی‌توان به فکر ترویج کالای ایرانی بود» منتشر شد، علاوه بر طرح ادعای سه‌تابعیتی بودن فرزند رییس‌جمهور که البته متعاقبا تکذیب شد، از توافقی محرمانه میان ایران و آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای سخن گفت. ذوالنور در آن مصاحبه به «اعتماد» گفته بود: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به ٢٥٠٠ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسوولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزو این ٢٥٠٠ نفر باشند. امروز اگر این افراد از آمریکا اخراج شوند، مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آب‌نبات آمریکا می‌فروشند. »

ادعای ذوالنور البته همان‌طور که انتظار می‌رفت ازسوی مقامات ارشد دیپلماسی کشور تکذیب شد و چندی پیش حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ضمن ارایه توضیحاتی دقیق در این رابطه به خبرگزاری پانا گفت: «آمار اعطای ٢٥٠٠ گرین‌کارت و حق شهروندی به مقام‌های ایرانی در جریان مذاکرات برجام کذب محض است و از طرح چنین مباحثی در شرایط کنونی متاسف هستیم. » با این همه اما این ادعای ذوالنور چند روز بعد، سوژه توییت دونالد ترامپ شد و ابزاری برای حاکم جدید کاخ سفید برای حمله به حاکم پیشین و دولت اوباما و البته توافق هسته‌ای کشورهای ١+٥ با جمهوری اسلامی ایران. آنجا که ترامپ در حساب کاربری‌اش نوشت: «تازه معلوم شده که دولت اوباما در جریان مذاکرات توافق افتضاح با ایران، به ۲۵۰۰ ایرانی - از جمله مقام‌های دولتی - شهروندی آمریکا را اعطا کرده است. این چقدر مهم (و بد) است؟»

این اما پایان ماجرا نبود. مجتبی ذوالنور البته در طول این مدت از هر گونه اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده و صرفا در واکنش به پیگیری «اعتماد» یک روز پس از واکنش ترامپ، گفته بود که «هر وقت یقه‌مان را گرفتند، اسناد را ارایه می‌کنیم.» این نماینده اصولگرا که در بیش از ٢ ماهی که از این ماجرا می‌گذرد، تا حد ممکن از حضور در جمع خبرنگاران خودداری می‌کرد، روز سه‌شنبه ناگهان مسیرش به راهروی پارلمان افتاد. با این حال هنگامی که با خبرنگار اعتماد روبه‌رو شد، در اقدامی عجیب، ناگهان اقدام به دویدن برای خودداری از مصاحبه کرد و به شهادت خبرنگاران حاضر در مجلس طول راهرو را دوید و از آن‌سو خارج شد. با این حال در مسیر برگشت هنگامی که بار دیگر با خبرنگاران روبه‌رو شد، ناچار به پاسخگویی شد. هرچند که پاسخ او به خبرنگار «اعتماد»، تنها توهین بود و تحقیر. آنچه در ادامه می‌خوانید متن این گفت‌وگوی کوتاه است.

ماجرای اعطای ٢٥٠٠ گرین‌کارت به ایرانیان که گفته بودید در جریان مذاکرات برجام ازسوی دولت اوباما به ایران وعده داده شده، به کجا رسید؟

من قبلا گفته بودم.

چه گفته بودید؟

به خودم مربوط است!

این ادعا تکذیب شده. گفته بودید مستنداتی دارید اما خبری از ارایه آن نشد. چرا درموردشان توضیح نمی‌دهید؟!

گفتم که به خودم مربوط است.

اخیرا درباره کارخانه نساجی جلفاکاران ارس هم مسائلی مطرح کرده بودید که این کارخانه تعطیل شده اما گویا این‌طور نبود و این مساله منجر به وقوع مشکلاتی برای این کارخانه شد. گویا مشتریان کارخانه و بانک‌ها نگران مطالبات‌شان شده بودند.

شما را به نطق آقای حسین‌نژاد در فروردین ٩٦ ارجاع می‌دهم که گفته بود ٧٠٠ شغل در این کارخانه از بین رفته است. نماینده آن شهر هستند و برای بنده امین هستند و من حرف‌شان را سند می‌دانم.

آقای ذوالنور! ادعای‌تان درمورد گرین‌کارت‌ها چطور؟!

این رسانه «اعتماد» است یا چه؟! این رسانه مریض است. یعنی مرض قلبی دارند و می‌خواهند در جامعه مشکل ایجاد کنند.

چرا آقای ذوالنور؟ ما صحبت‌های شما را عینا بازنشر کردیم.

نه اخلاق، نه ادب، نه تقوا، نه انصاف! هیچ‌چیز در آن نیست. هرچقدر هم حرف بزنیم، بی‌فایده است.

آیا حرف شما (درباره ٢٥٠٠ گرین کارت) حقیقت داشت؟

تو غلط می‌کنی روی حرف من تحلیل بیخود می‌زنی! تو رسانه مغرضِ ابله! حرف‌های غلط، تحلیل غلط روی حرف‌های من می‌زنی! بیخود می‌کنی از قول من حرف می‌زنی!

آقای ذوالنور شما که توهین می‌کنید، بیایید توضیح بدهید که ماجرا چه بوده که ما همان را چاپ کنیم.

کسانی که مریض هستند را اصلا نباید اینجا (در مجلس) راه بدهند. آدم مریض را نباید راه بدهند. شما مرض دارید. چه چیزی گیرتان می‌آید که جامعه را به هم بریزید. شما می‌آیید خلاف نظر من را... یک الف بچه می‌آیی تحلیل غلط روی حرف من می‌گذاری؟!

شما مگر نگفتید توافق شده برای اعطای ٢٥٠٠ گرین‌کارت؟!

قاضی‌پور حق داشت که...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر