کد خبر: 48190
A

درخواست ترامپ برای مذاکره با گام های عملی همراه باشد

کارشناسی مسائل سیاسی گفت: درخواست ترامپ باید همراه با گام های عملی باشد؛ یکی از شروط معقول و منطقی برای مذاکره ایران با آمریکا، عدول رییس جمهوری این کشور از تصمیم خود در رابطه با برجام و به رسمیت شناختن این توافق است.

درخواست ترامپ برای مذاکره با گام های عملی همراه باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن هانی زاده درباره سخنان رییس جمهوری آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران، گفت: دو گمانه زنی درباره این پیشنهاد وجود دارد، نخست آنکه وی تلاش می کند با توجه به وحدت بین رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی، همبستگی داخلی را با این درخواست نشانه بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: هشدارهای کوبنده رییس جمهوری و پشتیبانی فرماندهان نیروهای مسلح از این اقدام، موجب شد آمریکا پس از عربده کشی های سیاسی علیه ایران، اکنون این درخواست را مطرح کند. اگر چه وزیر خارجه آمریکا با ارائه شروطی برای مذاکره رفتار متناقضی از دولتمردان این کشور ارائه کرد.
این تحلیلگر سیاسی پیشنهاد رییس جمهوری آمریکا را نوعی آزمون برای طیف های مختلف داخلی ایران دانست و گفت: این کشور تلاش می کند بین گروه های سیاسی، دولت و نیروهای مسلح شکاف ایجاد کند.
هانی زاده در ادامه به گمانه زنی دوم اشاره کرد و یادآور شد: رییس جمهوری آمریکا بوسیله این درخواست تلاش می کند توپ را به زمین دولت ایران پرتاب کند و در صورتی که ایران حاضر به مذاکره با این کشور نشود، مردم ایران، دولت را مقصر بدانند.
وی با بیان این که درخواست ترامپ باید همراه با گام های عملی باشد، گفت: یکی از شروط معقول و منطقی برای مذاکره ایران با آمریکا، عدول رییس جمهوری این کشور از تصمیم خود در رابطه با برجام و به رسمیت شناختن آن است. از طرفی تحریم های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی را لغو کرده و از رفتار توهین آمیز خود نسبت به ملت ایران عذرخواهی کند.
این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: باب مذاکره بین ایران و همه کشورهای غربی همواره باز بوده اما ترامپ با رفتار نامتعادل خود نسبت به کشورهای جهان ثابت کرده که طرف قابل اعتمادی نیست، بنابراین هیچ تضمینی برای این مذاکرات وجود ندارد.
هانی زاده به رفتار متناقض و غیرقابل فهم ترامپ اشاره و یادآور شد: این رفتار موجب شده که ایران با تردید به اظهارات رییس جمهوری آمریکا و وزیر خارجه وی بنگرد.
گفتنی است رییس جمهوری آمریکا دوشنبه گذشته برای دومین بار طی یک هفته گذشته از آمادگی خود برای دیدار و مذاکره با مقام های ایران سخن گفت.
ترامپ که در یک کنفرانس خبری مشترک با«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا حاضرشده بود،درپاسخ به سوالی در این رابطه گفت که «در هر زمان» و «بدون هرگونه پیش‌شرطی» حاضر به گفت وگو با مقام‌های ایرانی است./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر