کد خبر: 4823
A
معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

مماشات و برخورد جناحی و دوگانه بزرگترین آفت مبارزه با فساد است

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت پرهیز از رسانه ای شدن مطالبی که فاقد سند و مدرک بوده و نیز خودداری از بزرگنمایی تاکید کرد و اظهار داشت: جز با شفافیت و کمک رسانه ها نمی توانیم به اهداف مورد نظر در مبارزه با فساد دست پیدا کنیم.

مماشات و برخورد جناحی و دوگانه بزرگترین آفت مبارزه با فساد است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده‌بان ایران، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید براینکه امروز هیچ رسالتی مهم‌تر از حراست و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران بر عهده ما نیست، گفت: هیچ خطری همانند فساد نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی‌کند و دشمنان این نظام در تلاش هستند با بزرگ نمایی برخی تخلفات صورت گرفته، اعتماد مردم که مهم‌ترین سرمایه کشور است را خدشه دار کنند. 

 

 معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه هزاران جوان کشور در دوران دفاع مقدس و در راه حراست از این نظام جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری خود پرچمدار مبارزه با فساد هستند و ما نیز باید با جدیت و بدون هرگونه خط قرمز، مبارزه با فساد را دنبال کنیم چرا که مماشات و برخورد جناحی و دوگانه بزرگ‌ترین آفت مبارزه با فساد است. 

 وی افزود: مردم و رهبر معظم انقلاب به تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی چشم دوخته‌اند. بنابراین لازم است و وظیفه حکم می‌کند که ستاد با جدیت به دنبال پیگیری و برخورد با تخلفات باشد ضمن آنکه همه دستگاه‌های مسئول و مسئولین نظام باید در مبارزه با فساد صادق باشند. 

 دکتر جهانگیری با یادآوری اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی براساس فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: باید از حمایت و پشتیبانی‌های رهبر معظم انقلاب در مبارزه با تخلفات و فساد استفاده کنیم و با متخلفین در هر رده و جایگاهی که هستند برخورد نماییم. البته اگر به مدیری بی‌جهت اتهام زده شود نیز باید از او دفاع کنیم چراکه نظام مدیریتی و مدیران کشور یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند. 

 معاون اول رییس جمهور بر ضرورت پرهیز از رسانه‌ای شدن مطالبی که فاقد سند و مدرک بوده و نیز خودداری از بزرگنمایی تاکید کرد و اظهار داشت: جز با شفافیت و کمک رسانه‌ها نمی‌توانیم به اهداف مورد نظر در مبارزه با فساد دست پیدا کنیم. 

 وی افزود: نباید در برخورد با رسانه‌ها دوگانه عمل شود و موجبات دلسردی آن‌ها فراهم گردد. البته باید با کسانی که هدفشان انتشار اخبار غیرواقعی با هدف بدبین کردن مردم نسبت به نظام است نیز برخورد شود. 

 دکتر جهانگیری با قدردانی از رسانه‌هایی که موضوع حقوق‌های نامتعارف را مطرح و جامعه و افکار عمومی را نسبت به این موضوع حساس کردند، افزود: اگرچه نهاد‌ها و دستگاه‌های نظارتی موضوع پرداخت‌های نامتعارف را از چندی قبل دنبال می‌کردند اما با ورود رسانه‌ها به این موضوع، حساسیت‌ها دو چندان شد و اقدامات پیشگیرانه مناسبی در این خصوص صورت گرفت.

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر