کد خبر: 48240
A

جعفرزاده: وزارتخانه‌های دولت تقریبا تعطیل هستند!

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام با اشاره به اینکه سازمان بورس دریافت مالیات را علت موفق نشدن پیش فروش سکه در بورس اعلام کرده است، اظهار داشت: جای سوال دارد که چطور این ایده در تمام دنیا جواب می دهد؛ اما در ایران ایده پیش فروش سکه در بورس موفق نمی شود، آیا نمی خواهند یا حقیقتا این ایده موفق نبوده است؟

جعفرزاده: وزارتخانه‌های دولت تقریبا تعطیل هستند!

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: اعتقاد داریم که باید وارد فضای ارائه سکه در بورس می شدند و این ایده ها را به صورت آزمایشی در بازه ای از زمان آزمایش می کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به دریافت مالیات از سکه، بیان داشت: دریافت مالیات از سکه امر منطقی و قانونی است؛ اما جای بحث در زمینه کاهش مالیات بر ارزش افزوده وجود داشت.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد برخی کارشناسان، عنوان کرد: متاسفانه برخی در اتاقشان می نشینند و تصور می کنند اگر مالیات از سکه دریافت شود ایده پیش فروش سکه در بورس موفق نمی شود، آنها حق ندارد اینگونه ایده ها را متوقف کنند این که می گویند کارشناسان کار کشور را لنگ می کنند درست است و در موارد بسیاری چنین موضوعی را تجربه کرده ایم.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، ادامه داد: به طور مثال رئیس جمهور در سفرهای استانی مصوباتی دارد که کارشناسان وزاتخانه ها با بیان اینکه تصمیم رئیس جمهور کارشناسی شده نیست، با دستور رئیس جمهور مخالفت می کنند.

وی تاکید کرد: ارائه سکه در بازار بورس نیز این گونه بود، در حالی که تنها راه نجات بازار سکه و طلا شفافیت است چرا که اگر بدانند در بورس اسامی عیان می شود دیگر کسی 2 تن سکه نمی خرد و به اسم یک مرده خرید های نجوی صورت نمی گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابات مجلس با بیان اینکه مسئولان برای اجرای ایده ها بهانه جویی می کنند، اظهار داشت: ممانعت از پیش فروش سکه در بورس منافع شخصی و رانت اطلاعات را به دنبال دارد، بارها تاکید کرده ام باید بانک مرکزی خانه تکانی شود و تغییر رئیس بانک مرکزی کافی نبوده است، باید ثروت عوامل بانک مرکزی اندازه گیری شود. 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر