کد خبر: 48252
A
دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب:

احمدی نژاد و علم الهدی مجوز برپایی تجمع بگیرند/ قانون برای همه موافقان و مخالفان دولت یکسان است

اگر قرار باشد راهپیمایی برگزار شود باید عدالت رعایت شود و موافقان و مخالفان دولت بتوانند تجمع برگزار کنند.

احمدی نژاد و علم الهدی مجوز برپایی تجمع بگیرند/ قانون برای همه موافقان و مخالفان دولت یکسان است

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت قانون برای همه موافقان و مخالفان دولت یکسان است، اگر رییس جمهور سابق و امام جمعه مشهد خواهان برپایی تجمع هستند، به کمیسیون درخواست دهند تا مجوز بگیرند.

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمد علی تبرائی» دبیر اجرائی و عضو کمیسیون ماده 10 قانون احزاب در خصوص درخواست رییس دولت نهم و دهم از وزارت کشور برای برگزاری راهپیمایی گفت: کمیسیون ماده 10 این موضوع را بررسی و در مورد آن بحث خواهد کرد. اگر قرار باشد راهپیمایی برگزار شود باید عدالت رعایت شود و موافقان و مخالفان دولت بتوانند تجمع برگزار کنند.

وی افزود: وظیفه نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده 10 حمایت از فعالیت تشکل های سیاسی است. البته ممکن است نمایندگان دولت دغدغه امنیت داشته باشند و وارد مناقشات نشوند و در این مورد اختلاف نظر وجود داشته باشد. شاید نماینده دولت یا مجلس نظرات متفاوتی داشته باشند که آن را خواهیم شنید.
تبرائی در خصوص فراخوان امام جمعه مشهد جهت برگزاری تجمع و راهپیمایی تاکید کرد: وی باید از کمیسیون ماده 10 مجوز بگیرد.

دبیر اجرائی و عضو کمیسیون ماده 10 ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون، دستور العمل پرداخت یارانه احزاب تصویب شد. اگر چه این مصوبه متفاوت با پیشنهاد خانه احزاب است اما تا جایی که ممکن است سعی شد اثر گذار باشیم و در این حال روح جمعی کمیسیون در حمایت احزاب حفظ شود.

وی اظهار داشت: قرار شد در جلساتی نحوه پرداخت مبلغ یارانه احزاب مطرح شود و همچنین تاکید شد احزابی که تاکنون کنگره برگزار نکرده اند دلایل خود را اعلام کنند تا امکان بررسی و فرصت مجدد برای برگزاری کنگره فراهم شود.

تبرائی درخصوص اتمام دوره فعلی 3 ساله خانه احزاب، گفت: تاریخ برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب در جلسات شورای مرکزی خانه احزاب بحث خواهد شد.

تبرائی با تکذیب خبری مبنی بر پرداخت یارانه در قبال حمایت احزاب از دولت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: گفتیم دولت خوش قولی نبود و تبلیغاتی عمل کرد ولی در قبالش از ما چیزی نخواست. انشاء الله دولت و احزاب بیشتر مراوده داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر