کد خبر: 48275
A
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در گفت و گو با دیده بان ایران :

عملکرد وزرای اقتصادی رئیس جمهور و رویکردهای آنها به اقتصاد و معیشت جامعه ضربه زده است/ دولت نباید به نارضایتی های مردم دامن بزند/ عملکرد آقای ربیعی بسیار ضعیف بوده است؛ امیدوارم استیضاح آقای ربیعی رای بیاورد

ضیاء الله اعزازی ملکی با بیان اینکه امروز مشکلات اصلی مردم اقتصادی است، گفت: به نظر می رسد مسئولان اقتصادی توان اداره کشور را نداشته و بازار از دست آن ها خارج شده از این رو مردم نگران اوضاع هستند.

عملکرد وزرای اقتصادی رئیس جمهور و رویکردهای آنها به اقتصاد و معیشت  جامعه ضربه زده است/ دولت نباید به نارضایتی های مردم دامن بزند/ عملکرد آقای ربیعی بسیار ضعیف بوده است؛ امیدوارم استیضاح آقای ربیعی رای  بیاورد

دیده بان ایران : آشفتگی بازار، عدم کنترل آن، کمبود و احتکار کالاهای اساسی، گرانی، رانت اقتصادی، تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و.... موضوعاتی از دست دغدغه اصلی جامعه ایران است به همین دلیل به بررسی عملکرد وزرای اقتصادی دوازدهم پرداخته تا از ره آورد آن بتواند راهکاری برای مقابله با چالش های موثر امروز کشور مانند ناکارآمدی اقتصادی، عدم ایجاد اشتغال و آشفتگی بازار بپردازد.

اکنون که یک سال از فعالیت وزرای اقتصادی دولت دوازدهم می گذرد به درستی می توان کارنامه و عملکرد  یک ساله وزرای اقتصادی دولت را بررسی کرد.

 

مشروح گفت و گوی ضیاء الله اعزازی ملکی با پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران در ذیل آمده است:

 

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در خصوص کارنامه دولت در اقتصاد و معیشت به خبرنگار دیده بان ایران گفت:

عملکرد وزرای اقتصادی رئیس جمهور و رویکردهای به اقتصاد، صنعت و معیشت کشور ضربه زده است. بی تردید تغییر چند عضو کابینه نمی تواند همه مشکلات اقتصادی را حل کند در این راه باید نگرشرئیس جمهور و سیاست های کلی دولت تغییر کند. اما به طور کلی بخشی از مشکلات اقتصادی ریشه در سوء مدیریت دارد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم مشکلات اساسی دارند، افزود: گرچه تحمل مردم عزیز بسیار بالا است با وجود اینکه در همه جا تذکرات لازم به دولت داده شده اما گویا گوش شنوایی وجود ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه فقیر هر روز فقیرتر و غنی غنی تر می شود، تصریح کرد: از اهداف مقدس نظام اسلامی فاصله گرفته ایم، زندگی اشرافی گری در افراد به ویژه مسئولان شدت یافته و فاصله طبقاتی طغیان می کند.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از جایگزینی رابطه به جای  ضابطه، گفت: این نوع رفتارها در دستگاه های اجرایی غیرقابل کتمان است و مردم از ما بهتر می دانند، از این رو باید بدانیم که همین عوامل است که نظام را تهدید کرده، باید واقعیت را قبول کرده و به فکر اصلاح آن باشیم قبل از اینکه دیگران از ما حساب بخواهند باید خودمان به فکر حساب و کتاب باشیم.

 

اعزازی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، تصریح کرد: این موضوع در چندین سال گذشته و امروز ثابت شده ولی فسادی که در دستگاه های مختلف نظام رخنه کرده واقعا خطرناک است و نظام را این موارد تهدید می کند.

 

وی با بیان اینکه امروز مشکلات اصلی مردم اقتصادی است، گفت: به نظر می رسد مسئولان اقتصادی توان اداره کشور را نداشته و بازار از دست آن ها خارج شده از این رو مردم نگران اوضاع هستند.

 

اعزازی با تاکید بر اینکه بازار ارز و سکه و نحوه مدیریت آن نگرانی های عدیده ای را ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه شیوه پرداخت ارز دولتی غیر عادلانه بوده و مصاحبه سخنگوی قوه قضاییه نشان می دهد که مسئولان اقتصادی به ویژه بانک مرکزی به صورت عمدی به این کارها اقدام کرده اند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در پی اقدامات اخیر دولت ذخایر ارزی بدون در نظر گرفتن وضعیت کشور هزینه شده از این رو اعتماد مردم نسبت به مسئولان ضعیف شده است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اعطای ارز دولتی به برخی شرکت ها و واردات کالاهای غیرضرور مانند گوشی تلفن همراه، گفت: انجام این نوع اقدامات نه عقلانی است و نه منطقی از این رو رئیس جمهور باید بداند که مشکلات مردم با این اقدامات قابل حل نیست.

 

اعزازی با بیان اینکه متاسفانه مردم در تامین معیشت خود مانده اند، افزود: اکنون همه چیز گران شده و برخوردهای ادارات برق، گاز و آب نیز در خصوص دریافت هزینه ها که هر ساله و هر ماهه گران می کنند نمکی بر زخم مردم فقیر جامعه است.

 

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو با برنامه قطعی برق مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است، ادامه داد: متاسفانه قطعی برق طبق گفته های مسئولان تا دو ساعت بوده اما در عمل بیش از 4 ساعت مردم بی برقی را تجربه می کنند.

 

اعزازی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده مردم نمی توانم پاسخگو باشم، گفت: متاسفانه بسیاری از کارخانجات تعطیل شده و کارگران بیکار شده اند اما در خلال این ها هر روز خبری از اختلاس مالی اطلاع رسانی می کنند و مردم می گویند مگر در مملکت پولی نیست پس چگونه این نوع اختلاس ها شکل می گیرد؟

 

وی با تاکید بر اینکه آمریکا خطری برای نظام ما نیست، افزود: باید بدانیم خطر پرونده‌های اختلاس مالی بیش از هر چیز دیگری است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت برخورد جدی با مفاسد مالی، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیمارستان‌ها خدمات مناسبی ارایه نمی کنند و مردم نیز در تامین هزینه های درمان با مشکل مواجه هستند دولت باید ورود جدی داشته باشد.

 

اعزازی با بیان اینکه اکثر بیمارستان ها به شرکت ها بدهی دارند، گفت: دولت نباید به نارضایتی های مردم دامن بزند. با تغییر در رویکرد ها و سیاست های اشتباه اقتصادی  می تواند مردم را راضی کند. همگان معترف هستند کع عملکرد وزرای اقتصادی دولت در یک سال گذشته بسیار ضعیف بوده است هر کس از این عملکرد دفاع کند قطعا در حق مردم بی انصافی کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره عملکرد وزیر صنعت گفت: ما به حضور آقای شریعتمداری امیدوار بودیم اما عملکرد ایشان ما را نا امید کرد. عملکرد ایشان را صفر و حتی زیر صفر می دانم.

اعزازی ملکی در خصوص علت استیضاح ربیعی گفت: عملکرد آقای ربیعی بسیار ضعیف بوده است. نمی دانم دلایل رئیس جمهور نگه داشتن برخی از وزرا چیست. امیدوارم استیضاح آقای ربیعی بیاورد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر