کد خبر: 48366
A
عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

موضوع مذاکره ایران و آمریکا در شورای عالی امنیت ملی بررسی می شود/ کسانی که در تجمعات اخیر بازداشت شده اند در صورت اثبات بی گناهی آزاد خواهند شد

ابوالفضل حسن بیگی گفت: در طی این جلسه کمیسیون امنیت ملی دارای یک چهارچوب خاص است. مجلس شورای اسلامی، قوای سه گانه و هم دیگر مسئولان کشور، متناسب با همان چهارچوب به گفت و گو و مذاکره خواهیم پرداخت. تمامی افراد کمیسیون و مقامات حاضر در جلسه به بررسی شرایط کشور و منطقه خواهند پرداخت. گقتنی است کمیسیون بیشتر در چهارچوب وضعیت و لوایح درون مجلسی کار می کند.

موضوع مذاکره ایران و آمریکا در شورای عالی امنیت ملی بررسی می شود/ کسانی که در تجمعات اخیر بازداشت شده اند در صورت اثبات بی گناهی آزاد خواهند شد

دیده بان ایران: این روزها محافل داغ خبری کشور، عجین شده با "مذاکره با آمریکا" است. تقریبا تمامی رسانه ها روزانه، به تحلیل گوشه ای از این موضوع می پردازد.

 

چندی پیش نیز، ترامپ در پست توئیتری خود ایران را به گونه ای تهدید کرد؛ آن هم تهدید به بدتر شدن وضعیت اقتصادی یا به اصطلاح جنگ سرسخت اقتصادی با ایران!!!

 

پست توئیتری وی به شرح زیر است؛ 

 

حال ایران و اقتصادش وخیم است، مهم نبیست که من #ملاقات را بخواهم یا نه- این به اونا بستگی داره...

 

اما هفته گذشته علی نجفی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی،  به رسانه ها خبر داد که قرار است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوشنبه و سه‌شنبه  هفته جاری میزبان آقای ظریف وزیر خارجه جهت  بررسی آخرین تحولات عرصه سیاست خارجی و بین‌الملل است.

 

لذا در راستای تشریح بیشتر این موضوع ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: طبق روال همیشه آقای ظریف و تیم ایشان یعنی دیپلمات ها زمانی که از سفر خارج که  باز می گردند باید در راستای شفاف سازی و توضیح درباره نتایج سفر و گفت و گوهایشان، گزارشی را به کمیسیون تحویل دهند.

 

 

نماینده مردم مغان خاطرنشان کرد: تصمیم گیری های کلان مانند تصمیم به مذاکره ایران و آمریکا در  شورای عالی امنیت ملی بررسی می شود که در آنجا قوای سه گانه حضور دارند. بنابراین اگر نیازی به دستور و یا توضیح به آقای ظریف باشد، طبیعتاً در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار می گیرد و کمیسیون در این موضوع های کلان تصمیم گیرنده نیست.

 

 

وی بیان کرد: قطعا در مباحثی که دارای خط قرمز هستند همانند "برجام" بنیه دفاعی و بنیه موشکی خط قرمز ما هستند و در این موارد مذاکره نخواهیم کرد. در مورد مباحث دیگر که آمریکائی ها درباره همین مسائل به طور مداوم در حال القای مبحث مذاکره با ایران، در جهان  هستند نیز، مذاکراتی را انجام خواهیم داد.

 

 

حسن بیگی در خصوص این که آیا کمیسیون پیگیر بازداشتی ها اعتراضات اخیر است یا خیر، اظهار کرد: این موضوع در مقطعی مربوط به وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی است. افراد بازداشتی در ابتدا بازجویی خواهند شد. کسانی که بی گناه هستند آزاد می شوند اما کسانی که سرگروه هستند به قوه قضائیه ارجاع داده می شوند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر