کد خبر: 48407
A
با اشاره به طرح سوال از رییس جمهور،

خجسته: هم‌افزایی رئیس جمهور و مجلس افزایش می‌یابد

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: سوال از رئیس جمهور باعث می‌شود تا رئیس جمهور با مجلس ارتباط خود را برقرار سازد و با مردم نیز صحبت کند که آرامش در جامعه را به دنبال دارد. مطالبه ما سخن گفتن ایشان با نمایندگان و مردم به منظور حل موانع و مشکلات است.

خجسته: هم‌افزایی رئیس جمهور و مجلس افزایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ امیر خجسته  در خصوص اینکه حضور رئیس جمهور در مجلس در شرایط کنونی چه الزامی دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه سوء مدیریت مشکلات اقتصادی را برای کشور ایجاد کرده است و شاهد بی ثباتی در بازار ارز هستیم نمایندگان انتظار دارند تا رئیس جمهور با مردم و آن‌ها صحبت کند و ریشه مشکلات را بیان کند.

وی در ادامه گفت: افزایش قیمت کالاها و بی نظمی در بازار ارز باعث سردرگمی مردم شده است. مردم سوالشان این است که چه کسی مسئول کنترل این وضعیت است. از سوی دیگر ما تیم اقتصادی دولت را قبول نداریم چراکه دلایل قانع کننده‌ای برای توجیه این وضعیت ندارند. با وجود همه این اتفاقات ما انتظار داریم رئیس جمهور ارتباط تنگاتنگی با مجلس ایجاد کند. امروز دیگر مسئله جناحی یا گروهی مطرح نیست بلکه مسئله کشور و مردم مطرح است.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: با توجه به مسائلی که امروز وجود دارد ما از رئیس جمهورانتظار داریم به مجلس بیاید تا برای حل مشکلات موجود راهکاری پیدا کنیم. ما در زمان جنگ، توانستیم هم جنگ  و هم اقتصاد را مدیریت کنیم. امروز نیز می توانیم مانند گذشته اقتصاد را مدیریت کنیم. سکوت رئیس جمهور باعث شد تا ما برای حضور ایشان در مجلس اقدام کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: من فکر می کنم این سوال باعث می شود تا رئیس جمهور با مجلس ارتباط خود را برقرار سازد و با مردم نیز صحبت کند که آرامش در جامعه را به دنبال دارد. هر سه قوه باید با مردم در ارتباط باشند. مجلس نیز در این زمینه ورود پیدا کرده است. رئیس جمهور و مجلس نیز با حضور ایشان در مجلس به این هم‌افزایی خواهند رسید.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه اظهار کرد: مشکلات اقتصادی را نباید به مسائل سیاسی و جناحی گره زد. مردم انتظار دارند مسئولین پاسخگوی آنها باشند. رئیس جمهور نیز باید به طور شفاف با مردم سخن بگوید و مسائل و مشکلاتی را که وجود دارد، مطرح کند. بابت بسته اقتصادی که از سوی بانک مرکزی اعلام شد، از دولت تشکر می کنیم و امیدواریم این بسته به گونه‌ای باشد که مردم مدیریت بازار را لمس کنند و قیمت‌ها به میزان اصلی خود باز گردد.

خجسته خاطر نشان کرد: مجلس حامی مسئولان و رئیس جمهور است. نمایندگان زبان مردم هستند و سوال از رئیس جمهور یکی از اقدامات نظارتی است که نمایندگان می توانند از آن استفاده کنند. رئیس جمهور باید در مجلس حضور یابد تا همه دست به دست هم دهیم و مشکلات را یرطرف سازیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سوال از رئیس جمهور با وجود انصراف عده ای از نمایندگان از انصرافشان مشکل قانونی ندارد، بیان کرد: طبق قانون اگر نمایندگان انصراف دهند  سپس تا قبل از اعلام وصول درخواست خود را پس بگیرند، مشکل قانونی وجود ندارد.

خجسته در پاسخ به این سوال که آیا سوال از رئیس جمهور به این شکل که شائبه سیاسی در آن وجود دارد، وهن جایگاه مجلس محسوب نمی شود، اظهار کرد: متاسفانه هر وقت نمایندگان می خواهند مطالبات مردم را پیگیری کنند موضوع را عده ای سیاسی می کنند که ظلم در حق مردم محسوب می شود. حضور رئیس جمهور در مجلس و برقراری ارتباط با مردم به هیچ وجه سیاسی نیست. نباید با سوال از رئیس جمهور سیاسی برخورد شود. مطالبه ما سخن گفتن ایشان با نمایندگان و مردم به منظور مطرح شدن موانع و مشکلات است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر