کد خبر: 48478
A

ابوترابی: وزارت کشور و شورایعالی امنیت ملی به دنبال تهیه قانون برگزاری تجمعات قانونی/چرا طرح اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی ۳ ماه مسکوت ماند؟

عضو کمیسیون شوراهای مجلس دلایل مسکوت ماندن ۳ ماهه طرح اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی را تشریح کرد.

ابوترابی: وزارت کشور و شورایعالی امنیت ملی به دنبال تهیه قانون برگزاری تجمعات قانونی/چرا طرح اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی ۳ ماه مسکوت ماند؟

به گزارش دیده بان ایران، ابوالفضل ابوترابی در خصوص طرح اجرای اصل 27 قانون اساسی، اظهار داشت: طرح اجرای اصل 27 قانون اساسی را در کمیسیون شوراها تهیه کرده‌ام ولی به دلیل آنکه 3 طرح دیگر در این زمینه توسط نهادهای دیگر نیز در حال تهیه است، تقاضا کرده‌ام که 3 ماه طرح من مسکوت بماند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای مازنی نماینده تهران در مجلس طرح 2 فوریتی را در راستای اجرای اصل 27 قانون اساسی تهیه کرده است، بیان کرد: شورای عالی امنیت ملی نیز در این زمینه کارهای خوبی را انجام داده است، همچنین وزارت کشور نیز طرحی تهیه کرده و حدود 10 نقطه را در تهران برای تجمعات در نظر گرفته است.

وی افزود: معتقدم که همه این طرح‌ها باید در یک جا متمرکز شود، هنوز کار طرح‌های وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی تمام نشده و در مورد طرح 2 فوریتی آقای مازنی نیز تصمیم‌گیری نشده است، به همین دلیل فرصت 3 ماهه‌ای را تقاضا کردیم تا در مورد 3 طرح دیگر نیز در کارگروه کمیسیون شوراها تصمیم‌‎گیری شود.

ابوترابی در تشریح جزئیات طرح اجرای اصل 27 قانون اساسی که خود در کمیسیون شوراها تهیه کرده است، گفت: طرح ما با محوریت مجلس است، اگر مردم در مقابل مجلس تجمع کنند ولی توجهی به اعتراضات مردم نشود، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح ما، مسئولان مجلس شورای اسلامی باید به تناسب تعداد تجمع کنندگان در جمع مردم حضور یابند و به صورت زنده در خبرگزاری خانه ملت، منعکس شود.

عضو فراکسیون نمایمدگان ولایی مجلس بیان کرد: ضمانت اجرای این طرح این است که موضوع اعتراضی مردم در خبرگزاری خانه ملت درج شده و زمان بندی برای رسیدگی به اعتراض مردم نیز باید درج شود و پایش انجام گیرد که تا چه میزان خواسته‌های مردم مورد توجه قرار گرفته است./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر