کد خبر: 48529
A

رهامی : تاکید رئیس جمهور بر اصل 59 قانون اساسی امر مبارکی است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:تاکید رییس‌جمهور بر اینکه نظر مردم فصل‌الخطاب تصمیمات کشور است، بسیار امر مبارکی بود. بهترین روش حل مسائل کلان ایجاد رفراندوم و بازگشت به رای و نظر مردمی است که رییس‌جمهور به خوبی این موضوع و اصل 59 قانون اساسی اشاره کردند.

رهامی : تاکید رئیس جمهور بر اصل 59 قانون اساسی امر مبارکی است

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن رهامی با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم در ارتباط با آثار گفت‌وگوی مستقیم مسئولین با مردم، اظهار کرد: رییس‌جمهور گفت‌وگوی خوب و پیش برنده‌ای را در تلویزیون با مردم انجام دادند. علاوه بر اینکه متن مصاحبه ایشان عاری از خشونت و پرخاشگری بود، اعلام صلح و  آمادگی برای حل معضلات نیز ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: علاوه بر متن مصاحبه ، لحن رییس‌جمهور و چهره ایشان هم چهره‌ای مطمئن و با اعتماد به نفس بود که به نظر من این‌چنین سخنرانی‌هایی باعث کسب اعتماد عمومی می‌شود. ای کاش زودتر چنین مصاحبه‌ای صورت می‌گرفت تا نگرانی‌ها و دلواپسی‌های مردم کاهش یابد.

رهامی گفت: برعکس کسانی که فکر می‌کنند گفت‌وگو با مردم موثر نیست من فکر می‌کنم که صحبت مستقیم از طریق سخنرانی‌ها یا حضور در فضای مجازی آرامش و اعتماد را به مردم باز می‌گرداند.

وی یادآور شد: صحبت رییس‌جمهور با مردم همزمان با شروع تحریم‌های امضا شده توسط رییس‌جمهور آمریکا و اعلام بسته حمایتی اتحادیه اروپا از ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکایی‌ها مطرح شد یعنی علاوه بر اینکه این مصاحبه آرامش را در حوزه داخلی تامین می‌کرد، در حوزه خارجی نیز اثرگذار بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی رییس‌جمهور با مردم قدم مثبتی بود که باید پیگیری شود تا وعده‌هایی که ایشان به مردم دادند به انجام برسد. این صحبت‌ها تا حدی بر بازار ارز نیز اثر مثبت گذاشته است البته علاوه بر این صحبت‌ها اعلام روش‌های جدید بانک مرکزی نیز باعث بازگشت آرامش به بازار شده است.

وی با اشاره به سوال نمایندگان از رییس‌جمهور و نامه روحانی به رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای روحانی بحق در نامه‌ای که به رییس مجلس نوشتند تصریح کردند که سوال پرسیدن حق نمایندگان است اما در چنین شرایطی ممکن است این رفتار قانونی پاسخگوی نیاز جامعه نباشد. رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم هم توضیحات کافی برای دلایل‌شان که چرا سوال نمایندگان در حال حاضر ممکن است تنش‌زا باشد را مطرح کردند.

رهامی گفت: آقای رییس‌جمهور بیان کردند که در چنین شرایطی پیش از استفاده از اختیارات قانونی نمایندگان می‌توانستند در جلسات خصوصی‌تری مشکلات‌شان را برطرف کنند تا دشمنان و سوء استفاده‌گران نتوانند استفاده‌ای از این شرایط کنند.

وی اظهارات رییس‌جمهور درباره پذیرش حق اعتراضات مردمی را قدمی مثبت برای نزدیک شدن به آرای مردم دانست و گفت: تاکید رییس‌جمهور بر اینکه نظر مردم فصل‌الخطاب تصمیمات کشور هستند بسیار امر مبارکی بود. بهترین روش حل مسائل کلان ایجاد رفراندوم و بازگشت به رای و نظر مردمی است که رییس‌جمهور به خوبی این موضوع و اصل 59 قانون اساسی اشاره کردند. تاسیس جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس رفراندوم، رای و نظر مردم بوده است. انتقاداتی وارد شده که چرا آقای روحانی چندین بار بر مساله رفراندوم تاکید کردند و اعضای شورای نگهبان یک بار اعلام کردند شاید ایشان اشتباه به اصل 59 قانون اساسی اشاره کردند اما تاکید مجدد ایشان بر این قانون اهمیت پذیرش نظر مردم در حل اختلافات کلان را نشان می‌دهد./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر