کد خبر: 4864
A
توضیح نجفی درباره حواشی انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

مخالفان؛ صندوق دخیره فرهنگیان را ابزاری برای حمله به دولت کرده‌اند

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: امروز بیشترین حمله مخالفان به دولت از طریق مطرح کردن موضوع صندوق ذخیره است. مخالفان در حال حاضر صندوق را ابزاری برای حمله به دولت کرده‌اند. اینکه مشکلات مالی صندوق چقدر به این دولت مربوط است یا دولت‌های قبل، به آن نمی‌پردازم، چون بحث طولانی دارد.

مخالفان؛ صندوق دخیره فرهنگیان را ابزاری برای حمله به دولت کرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، محمدعلی نجفی (وزیر اسبق آموزش و پرورش) در همایش همدلی شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان با دکتر دانش آشتیانی (وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش) که امروز در دبیرستان دکتر شریعتی برگزار شد، اظهار داشت: امروز شرایط عمومی کشور ما یکی از خطیرترین دوران انقلاب است. ما در دریایی و دنیایی از فتنه گرفتار هستیم هم شرایط و اوضاع منطقه و هم توطئه‌هایی که علیه ما صورت می‌گیرد و عربستان مرکز این توطئه‌هاست؛ یا از لحاظ شرایط بین‌المللی که البته میزان زیادی بعد از روی کار آمدن دولت و برجام اتحادی ایجاد شد.

وی افزود: حتی کشورهای غربی و هنوز جریان‌های تندرو در دنیا دست‌بردار از انقلاب و ملت ما نیستند. این جریان‌های تندرو قصدشان بر این است که شرکت‌ها و بانک‌ها را بترسانند که با ایران همکاری نکنند در صورتی که در برجام این رویه به صورت روشن و شفاف مشخص شده است. بی‌سابقه‌ترین حملات در این دولت دارد انجام می‌شود.

نجفی با بیان اینکه متاسفانه به شخص رییس جمهور توهین‌ها و تهمت‌هایی به صورت شخصی زده می‌شود که در تمام طول انقلاب نمونه نداشته است، اظهار داشت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت از پرتگاه نجات یافتیم و به واسطه دکتر روحانی از سقوط به پرتگاه خطرناکی عبور کردیم.

وی ادامه داد: البته عده‌ای امروز این موضوع را انکار می‌کنند؛ درحالیکه خیلی‌ها ازجمله رییس جمهور فرانسه گفته بودند که حمله نظامی به ایران را دستور کار داشتیم و قرار بود تز غذا در برابر نفت در ایران اجرا شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بعضی‌ها شاهکارهایی که در هشت سال دوره قبل داشتند را کتمان می‌کنند، گفت:  کشور عربستان با هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی به مشکل خورده و حقوق کارمندان خود را کم کرده است. این در حالی است که دولت در بخش اقتصادی عملکرد قابل قبولی را داشته است.

نجفی اضافه کرد: ما فرهنگیان نه تنها نسبت به مسایل آموزشی بلکه باید به مسائل توسعه کشور تحلیل درستی داشته باشیم.

نجفی ادامه داد: در همین چند روز که آقای دانش آشتیانی معرفی شدند، برخی سایت‌ها و کانال‌ها و کمپین‌ها، جریانات اشتباهی را در پیش گرفته‌اند. فرهنگیان به دلیل نگرانی‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند که باید حفظ مملکت و توسعه به شکل منطقی را  اصل قرار دهند. فکر نکنیم که می‌شود آموزش و پرورش را نجات دهیم اما سایر ارکان را توسعه ندهیم.

وی با اشاره به اینکه اولین سوال این است که چرا در سه سال گذشته به نسبت سایر دستگاه‌ها این امکان فراهم نشد که اصلاحات مورد نظر فرهنگیان اجرایی شود و آموزش و پرورش نتوانست سهم خود را از منابع ملی به دست آورد؟ گفت: به نظر می‌رسد که فرهنگیان از وضع موجود آموزش و پرورش ناراضی هستند و نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد. البته ما از اقدامات آقای فانی تشکر می‌کنیم اما ارزیابی فرهنگیان از اقدامات فانی مثبت نبوده است و انگیزه آقای روحانی از تغییر  ایشان همین بود که پاسخ مثبتی به مطالبات فرهنگیان داده شود.

نجفی اضافه کرد: حل مشکلات فعلی آموزش و پرورش جز با تقسیم کار ملی مرتفع نخواهد شد. می‌شود این وضعیت را به وضعیت مطلوب نزدیک کرد. فرهنگیان باید به غیر از مسائل آموزش و پرورش به موضوعات دیگر هم توجه کنند.

وی درباره حواشی ایجاد شده پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: امروز بیشترین حمله مخالفان به دولت از طریق مطرح کردن موضوع صندوق ذخیره است. مخالفان در حال حاضر صندوق را ابزاری برای حمله به دولت کرده‌اند. اینکه مشکلات مالی صندوق چقدر به این دولت مربوط است یا دولت‌های قبل، به آن نمی‌پردازم، چون بحث طولانی دارد.

وی ادامه داد: این 8 هزار میلیارد تومان که مطرح می‌شود، عمدتا وام‌های کلانی است که داده شده اما وثیقه‌های متقنی اخذ نشده است. چیزی نیست که خدایی نکرده آقای غندالی پولی خورده باشد البته باید شفاف‌سازی شود.  قطعا همه مشکلات مالی مربوط به این دولت نیست بخش کمی مربوط به این دولت است.

وی در ادامه بیان کرد: افرادی که وام‌های کلان گرفتم، را می‌شناسم و حتی اسامی آنها را هم می‌دانم؛ البته هیچ گاه ملاقاتی نداشتم. باید اسامی آنها اعلام شود. معلوم شود سهم هر کسی از این اشتباه یا اختلاس چقدر است، تا بیخود رسانه‌های مخالف دولت موضوع معرفی وزیر را به صندوق مرتبط نکنند.

نجفی عنوان کرد: مخالفان تلاش کردند چیزی بزرگتر از فساد بابک زنجانی را در صندوق جلوه دهند. از هیات مدیره فعلی صندوق می‌خواهم که اطلاعات روشنگرانه‌ای ارائه دهند.

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند یک بیمار قلبی باید تا آخر عمر بیمار بماند؛ گفت: زمانی که برای وزیر پیشنهادی اسم من مطرح شد، گفتند این همانی بوده که قبلا قبلش درد می‌کرد من هم گفتم شما بنویسد این، آن فرد نیست. ابتدا گفتند چرا آقای نجفی معرفی شده و این حرکت سیاسی روحانی است و می‌خواهد بدون اینکه کاری برای فرهنگیان انجام دهد، آنها را با خود همراه کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: بعد گفتند قرار است با آمدن نجفی آموزش و پرورش تبدیل به ستاد انتخاباتی شود. وقتی دانش آشتیانی معرفی شد گفتند چرا روحانی به خواست عمومی فرهنگیان توجه نمی‌کند؟ گفتند برای روحانی ستاد انتخاباتی مهمتر از آموزش و پرورش است!

نجفی تاکید کرد: اصلا بحثی نبوده که من بخواهم رییس ستاد انتخاباتی شوم. از یک ماه گذشته اواسط شهریور رفتن فانی از نظر دکتر روحانی قطعی شده بود. با دانش آشتیانی حرف زده شد ابتدا مخالف بودند گفتند قرار است سفری به کانادا داشته باشند. من خودم هم نطرم بیشتر بر انتخاب آقای دانش بود و گفتم اگر دانش آشتیانی قبول نکردند من می‌آیم؛ اما در نهایت موافقت کردند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای انصراف من در  ساعت 7 و 30 و یا خط خوردن اسم من را مطرح کرده‌اند، گفت: اشتباهی در این رابطه صورت گرفت و آن این بود که صبح فراکسیون امید ساعت 6 و نیم صبح با آقای نوبخت جلسه‌ای داشت و ایشان در جریان تصمیم نهایی نبودند و در نهایت 2 ساعت بعد نامه آقای روحانی منتشر شد و آقای دانش آشتیانی مطرح شدند.

وی ادامه داد: آقای امیری قرار بود با آقای روحانی به اراک بروند. ایشان وقتی خواستند به داخل هواپیما بروند به آقای روحانی گفتند که نجفی به فراکسیون امید اعلام شد؛ در حالی که اشتباه بود و آقای امیری همان موقع اجازه می‌خواهند که از هواپیما پیاده شوند تا بروند و شفاف توضیح دهند.

وزیر اسبق اموزش و پرورش گفت: کمک کنیم که دکتر دانش رای اعتماد بگیرد تا انشاا.. در 4 سال بعدی هم خودشان هم فرهنگیان قانع شوند که همچنان در آموزش و پرورش بمانند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر