کد خبر: 48816
A

سلیمی: مجلس عصاره فضائل ملت است نه عصاره ملت/ رجال ما بدانند که رجال هستند نه اطفال

یک عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره حواشی روز استیضاح وزیر کار گفت: افرادی که پشت تریبون مجلس مطالبی را بیان کردند و به یکدیگر اتهام زدند، باید اسناد و مدارک گفته‌های خود را ارائه دهند.

سلیمی: مجلس عصاره فضائل ملت است نه عصاره ملت/ رجال ما بدانند که رجال هستند نه اطفال

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا سلیمی، نماینده مجلس و عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره بررسی سخنان نمایندگان و اتهاماتی که جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنگام به یکدیگر وارد کردند، عنوان کرد: جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برگزار نشده است که بخواهیم اتهامات را مورد بررسی قرار دهیم اما باید بگویم جلسه استضاح وزیر کار جلسه خوبی نبود. 

وی با بیان اینکه امام(ره) فرمودند مجلس عصاره فضائل ملت است نه عصاره ملت، عنوان کرد: نظام ما یک نظام اسلامی است باید سرمنشا همه رفتاهایمان رعایت اصول اخلاقی باشد. بالاترین فضلیت رعایت اخلاق است. در روز استیضاح مطالبی عنوان شد که انسان می‌ماند چه نامی روی آن‌ها بگذارد.

سلیمی افزود: معتقدم این رفتار غیرقابل دفاع است و متاسفانه از همه طیف‌های موجود در مجلس آن روز دست به رفتارهای غیرقابل قبولی زدند که در شأن مجلس نبود.

نماینده مردم محلات تاکید کرد: حرف بدون دلیل و سند زدن درست نیست، ما به عنوان هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواستار شدیم افرادی که آن روز مطالبی را بر زبان آوردند، مدارک و مستندات خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان آن روز حرف‌هایی را بر زبان آوردند که باعث ایجاد سوال در جامعه شده و اگر مستندات خود را ارائه نکنند، ظلم بسیار بزرگی در حق افکار عمومی، مردم و نظام اسلام  روا داشته‌اند.

این عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه افراد نزد ما تفاوتی ندارند، گفت: آقایان باید اسناد و مدارک خود را به هیأت نظارت ارائه دهند ما به طور ویژه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید از هویت و کلیت مجلس دفاع کند.

وی خاطرنشان کرد: ما مردم حساسی داریم که مطالب را رصد می‌کنند. چه نمایندگان و چه افراد  وزرات‌خانه باید مطالبی را که  بیان کرده‌اند با سند ثابت کنند، حرف بدون دلیل را نباید از پشت تریبونی مانند مجلس شورای اسلامی آن هم در روز استیضاح که میلیون‌ها شنوده دارد، بیان کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار کاندیدای ریاست جمهوری در زمان تبلیغات، گفت: متاسفانه این رفتارها در انتخابات ریاست جمهوری باب شد؛ مشاهده کردید همه کاندیداها بلا استثنا دست به تخریب یکدیگر زدند و حرمت‌ها را دریدند.

وی تاکید کرد: رجال ما باید به یاد بیاورند که رجال هستند اطفال نیستند که این رفتارها را انجام می‌دهند، این افراد باید مردانه و بزرگوارانه عمل کنند؛ می‌گویند ما شخصیت هستیم، آیا این رفتار شخصیت است؟ آیا این رفتاربزرگان است؟ در مناظرات انتخاباتی رفتارهایی را مشاهده کردیم که نه زیبنده نظام بود و نه مردم، به نظرم بزرگان ما باید بزرگی را در ذهن خود مرور کنند.

سلیمی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی برای پاسخ‌گویی به سوال نمایندگان، بیان کرد: اگر بنا باشد رئیس‌جمهور به مجلس بیاید و نمایندگان همین رفتارها را داشته باشند و حرف‌های بدون سند بر زبان بیاورند که نمی‌شود، این رفتارها در جامعه ایجاد آسیب و تنش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ رئیس‌جمهوری  بعداز انقلاب اختیار آقای روحانی را نداشته، یعنی اختیارات  او بالاتر از روسای جمهوری است که در طول عمر چهل ساله انقلاب روی کار آمدند. ایشان اجازه گرفتند که با آمریکا مذاکره کنند. وی  رئیس دولتی است که مقام معظم رهبری فرمودند شما بروید تصیم بگیرید و اجرا کنید بعد به من ابلاغ کنید؛ یعنی اصلا نیازی به مصوبه مجلس هم ندارد.

نماینده مردم محلات افزود: در مناظرات با توجه به قانون اساسی کاندیداها قول‌هایی را می‌دهند. باید گفت اگر توانایی ندارید، چرا قول می‌دهید؟  چرا حرف‌هایی را می‌زنید که توانایی انجام آن را ندارید.

وی ادامه داد: امروز یک عده بیان می‌کنند از روز اول که تحلیف صورت گرفته برخی نمایندگان دنبال سوال بودند و جبهه پایداری به دنبال چنین مسئله‌ای است. این یک دروغ محض است، مگر جبهه پایداری چند نماینده در مجلس دارد؟ همه طیف‌های مختلف مجلس جزء سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور هستند.

این عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره سوالات نمایندگان از رئیس‌جمهور گفت: سوالات از رئیس دولت اقتصادی است؛ ایشان قول داده بود رونقی در کشور ایجاد شود و مردم یارانه نگیرند، این وعده چه شد؟ بازار نوسان دارد و مردم نگران هستند. آیا نباید سوال کنیم؟

وی در  پاسخ به این سوال که حال که امروز شاهد چنین رفتارهایی از سوی نمایندگان هستیم،‌ شورای نگهبان چه ساز و کاری را باید تعیین کند تا افرادی که گفته می‌شود فساد مالی دارند روی کار نیایند،‌ گفت: همین موارد نشان می‌دهد ما به نظارت استصوابی نیاز داریم. کسانی که این‌گونه رفتار می‌کنند شایستگی ملت و فرهنگ ایران را ندارند؟ اگر این سخنان صحت داشته باشد، این آقایان لیاقت نشستن روی صندلی مجلس را ندارند.

سلیمی تاکید کرد: شورای نگهبان باید دقیق رصد کند و طبق مصوبه مجلس ششم افراد را احراز صلاحیت کند  یعنی این شورا تائید کند که آیا این آقایان لیاقت دارند نماینده مجلس باشند یا خیر.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر