کد خبر: 48840
A

سفر العبادی به تهران لغو شد

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول دولتی عراقی اعلام کرد که سفر نخست وزیر این کشور به ایران لغو شده است.

سفر العبادی به تهران لغو شد

 

به گزارش دیده بان ایران، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول دولتی عراقی اعلام کرد که حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق که قرار بود روز سه‌شنبه به ترکیه و روز چهارشنبه به ایران برود، سفر خود به تهران را لغو کرده است و تنها به آنکارا می‌رود.

این مسئول عراقی در ادامه اعلام کرده است که این سفر به دلیل عدم انجام ترتیبات آن و شلوغ بودن برنامه العبادی لغو شده است.

به گزارش ایسنا،برخی رسانه‌های عراقی اخباری مبنی بر اینکه قرار است طی روزهای آینده نخست‌وزیر  عراق به تهران سفر کند اخباری منتشر کردند که در پی آن خبرنگار ایسنا در تماس با سخنگوی وزارت امور  خارجه صحت و سقم این خبر را جویا شد که بهرام قاسمی در پاسخ ، گفت: من تاکنون  در مورد این سفر هیچ گونه اخبار و اطلاع رسمی دریافت نکرده‌ام .

  براساس این گزارش برخی از رسانه‌های عراقی از جمله  خبرگزاری اسکای پرس، مدعی شدند که بنا به دعوت ایران، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق هفته آینده به تهران می‌آید.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع اعلام کرد که هدف از این سفر گفت‌گو در رابطه با آخرین دستاوردها و تحولات سیاسی بین دو کشور  است.

 در این راستا،جاسم محمد البیاتی، نماینده پیشین پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون این کشور که ریاست آن را نوری مالکی برعهده دارد گفت: سفر العبادی به ایران ناگهانی نیست، بلکه به دعوت تهران و از چندین وقت پیش قبل از رخ دادن اتفاقات اخیر میان ایران و آمریکا است.عراق از یک سو روابط بسیار خوبی با ایران و ترکیه دارد و از سوی دیگر با واشنگتن نیز روابط خوبی دارد، بنابراین ممکن است میان ایران و آمریکا نقش میانجیگری ایفا کند و بحران به وجود آمده به دلیل مساله سوریه و تحریم‌های آمریکا علیه ایران کاهش یابد. نخست وزیر عراق در سفر به ایران و ترکیه در رابطه با مساله آب، برق و امکان همکاری این کشورها با عراق در این زمینه، کمک‌های این کشورها برای بازسازی عراق و حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و همچنین در رابطه با امور اقتصادی، مالی، امنیتی و سیاسی منطقه و روابط میان عراق و آن کشورها (ایران و ترکیه) گفت‌وگو خواهد کرد.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر