کد خبر: 48856
A
جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه و نماینده سابق مجلس:

اظهار نظر درباره نحوه مقابله با استکبار حق فرماندهان عالی‌رتبه نظامی است

جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موضع سپاه در خصوص عدم مذاکره با آمریکا به‌نوعی پشتوانه قوی برای رئیس جمهور و سیاست‌مداران به حساب می‌آید و حق یک فرمانده عالی‌رتبه سپاه است که در مسائل کلان مربوط به امنیت کشور و تقابل با استکبار جهانی اظهار نظر کند.

اظهار نظر درباره نحوه مقابله با استکبار حق فرماندهان عالی‌رتبه نظامی است

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار محمداسماعیل کوثری در واکنش به برخی سخنان مبنی بر عدم ورود سپاه پاسداران به برخی تصمیمات کلان کشور اظهار کرد: سپاه پاسداران حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در هیچ‌کدام از جناح‌ها و گروه‌های سیاسی قرار ندارد.

وی ادامه داد: اینکه سپاه نباید در برابر استکبار جهانی بایستد و یا موضع‌گیری کند، مورد قبول هیچ‌کدام از پاسدران انقلاب اسلامی نیست و مقابله سپاه با استکبار جهانی جزئی از تصمیمات و سیاست‌های کلان نظام است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: موضع سپاه در خصوص عدم مذاکره با آمریکا به‌نوعی پشتوانه قوی برای رئیس‌جمهور و سیاست‌مداران بود و حق یک فرمانده عالی‌رتبه سپاه است که در مسائل کلان مربوط به امنیت کشور و تقابل با استکبار جهانی اظهار نظر کند. همچنین افرادی که چنین مطالبی را مطرح می‌کنند متوجه قانون اساسی که بر نقش سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی خیلی صریح تأکید می‌کند، نیستند.

جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران در رابطه با میزان توان بازدارندگی کشور در برابر تهدیدهای نظامی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم‌ها، محاصره اقتصادی‌ و دشمنی‌های استکبار جهانی ریشه در سالیان طولانی دارد و در 40 سال گذشته در مقابله با استکبار جهانی اقدامات زیادی را انجام داده‌ایم و از توان بازدارندگی بالایی در برابر دشمنان برخورداریم که تا حد زیادی خود دشمن هم به این واقعیت آگاه است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بخش قابل توجه‌ای از قدرت خود را به نمایش نگذاشته و به این دلیل دشمنان از قدرت نظامی جمهوری اسلامی به‌طور کامل آگاهی ندارند. لذا می‌دانند اگر کوچکترین خطا و تعدی داشته باشند به‌طور یقین متضرر خواهند شد و به همین خاطر تا به امروز دست به اقدامات تجاوزطلبانه نزده‌اند.

کوثری تحریم‌‌های اقتصادی علیه ایران را ناچیز دانست و تأکید کرد: در حوزه مقابله با تحریم‌های آمریکا یک سری الزاماتی وجود دارند که باید برای بی‌اثر کردن تأثیرات مخرب آن به‌کار گرفته شوند.

وی با با بیان این مطلب که از پنجم اردیبهشت 1359 و بر اثر شکست سنگین آمریکا در طبس، جیمی کارتر کشورمان را مورد تحریم قرار داد، تصریح کرد: اما با روش‌های مختلف و با تدابیر عالی کارگزاران نظام توانستیم تأثیرات مخرب تحریم‌ها را کاهش دهیم و حتی موفق شدیم در تأمین و تولید برخی کالاها به مرحله خودکفایی برسیم.

جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران تأکید کرد: اعتقاد ندارم که تحریم بر اقتصاد کشور اثر نخواهد گذاشت، اما آن‌گونه که وانمود و یا سیاه‌نمایی می‌کنند، نیست و با مدیریت انقلابی از سوی کارگزاران و مدیران‌عالی کشور می‌توان در برابر تحریم‌ها ایستادگی کرد.

کوثری افزود: عصر حاضر، عصر ارتباطات جهانی است و آن‌قدر روابط کشورها در این عصر پیچیده و در هم تنیده است که اگر آمریکا تحریم‌ها را علیه ایران تشدید کند فقط 20 تا 30 درصد اثر خواهد گذاشت؛ به‌خصوص اینکه امروز خیلی از این کشورها دیگر حاضر نیستند از تحریم‌های آمریکا تبعیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه بر اساس قانون اساسی این آمادگی را دارد که به دولت‌های جمهوری اسلامی کمک کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر