کد خبر: 48947
A

حشمتیان: آمادگی دارم برای حل اختلاف‌‌ها در حزب اعتماد ملی پادرمیانی کنم

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران با بیان اینکه به عنوان نایب رئیس اول خانه احزاب ایران آمادگی دارم برای حل اختلاف‌ها درحزب اعتماد ملی پادرمیانی کنم ، گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب هم باید به این مسئله ورود کند و قانون، فصل‌الخطاب قرار گیرد.

حشمتیان: آمادگی دارم برای حل اختلاف‌‌ها در حزب اعتماد ملی پادرمیانی کنم

به گزارش دیده بان ایران؛ قدرتعلی حشمتیان، درباره اختلافات درونی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: همه احزاب، مجوز فعالیت‌شان را از کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور می‌گیرند؛ اما برگزاری انتخابات در مجمع عمومی حزب صورت می‌گیرد؛ یعنی وزارت کشور و خانه احزاب ایران در رابطه با اینکه چه کسانی در حزب کاندیدا و انتخاب شوند، دخالتی ندارند.

وی با بیان اینکه اختلاف‌های حزب اعتماد ملی، مسئله‌ای داخلی است، تصریح کرد: دو طیف در داخل حزب اعتماد ملی با یکدیگر اختلاف پیدا کرده‌اند که اختلاف‌شان هم از مسئله قائم‌مقامی حزب شروع و به شورای مرکزی کشیده شد.

رئیس پیشین خانه احزاب ایران اضافه کرد: از همان ابتدا بیان کردم که اعضای اولیه شورای مرکزی که در زمان دبیرکل انتخاب شدند، باید بنشینند و اختلاف‌ها را حل کنند؛ ولی این کار را نکردند و مسئله‌شان دامنه‌دار شد.

حشمتیان با بیان اینکه اختلاف در این حزب، فقط به خود حزب اعتماد ملی ضرر نمی‌رساند؛ بلکه خسارت‌های آن متوجه دیگر احزاب هم هست، تصریح کرد: احزاب در کشور، مدعیان حفظ وحدت و دفاع از حقوق ملی هستند و زمانی‌که مردم چنین وضعیت‌هایی را از آنان مشاهده می‌کنند، اعتمادشان به احزاب کم می‌شود و این مسئله به مظلومیت بیشتر احزاب دامن خواهد زد.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران با بیان اینکه فعالیت احزاب در دولت‌های نهم و دهم کمرنگ‌ شد و این موضوع مشکلاتی را به‌وجود آورده، اظهار کرد: در دولت روحانی، دوباره دم از تحزب و فعالیت‌های حزبی زدند و انصافاً وزارت کشور هم قدم مثبتی در این مسیر برداشت و برای تحقق احزاب در کشور، تلاش بسیاری کرد و فعالیت‌های خوبی شروع شد.

وی با بیان اینکه ما در خانه احزاب ایران جلساتی را با رئیس قوه مقننه، معاونان رئیس‌جمهور، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزرای دولت برگزار کردیم، گفت: در آن جلسه‌ها همه جریان‌های اصولگرا، مستقلین و اعتدالگرایان بدون هیچ مشکلی با هم کار کردیم.

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران تاکید کرد: در شرایطی که سه جریان فکری متفاوت می‌توانند کنار یکدیگر بنشینند و گفتگو کنند، دلیلی وجود ندارد که در یک حزب که همه اعضایش برای هدف واحد تلاش می‌کنند و اساسنامه و مرامنامه‌شان یکی است، اختلاف‌های خود را به سطح کشور بکشانند.

حشمتیان با بیان اینکه لازم است دبیرکل حزب اعتماد ملی، دو جریان را به آرامش دعوت کند، تصریح کرد: تنها راه رسیدن به وحدت، کنار گذاشتن اختلاف‌ها برای رسیدن به خواسته‌های مشترک حزبی است.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران با تاکید بر اینکه حزب اعتماد ملی از احزاب مهم کشور است، خاطرنشان کرد: به عنوان نایب رئیس اول خانه احزاب ایران، آمادگی دارم برای حل اختلاف‌ها در خدمت اعضای حزب اعتماد ملی قرار بگیرم و پادرمیانی کنم و معتقدم کمیسیون ماده 10 احزاب هم باید به این مسئله ورود کرده و اختلاف را حل کند؛ چون این کمیسیون قانونی است و به دلیل اینکه نماینده سه قوه در آن حضور دارند، می‌تواند حلال این مشکل باشد.

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران گفت: پیشنهاد می‌کنم قانون در اختلاف‌ها فصل‌الخطاب قرار بگیرد و اعضا به نظر کمیسیون ماده 10 احزاب عمل کنند و برای پیشبرد اهداف کشور، اختلاف‌ها را کنار بگذارند.

حشمتیان تاکید کرد: اکنون که مفاسد اقتصادی کلان در کشور بیداد می‌کند و ترامپ هر روز مشکلی را به‌وجود می‌آورد، احزاب باید در کنار مردم باشند و برای عبور از شرایط سخت به آنان کمک کنند./آنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر