کد خبر: 48984
A

نوروزی: اکنون اقتدار لازم را برای مذاکره با آمریکا نداریم

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی معتقد است اکنون اقتدار لازم را برای مذاکره با آمریکا نداریم و همه دستگاه‌ها باید برای دستیابی به این اقتدار قدم بردارند.

نوروزی: اکنون اقتدار لازم را برای مذاکره با آمریکا نداریم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا اظهار داشت: ارتباط ما با آمریکا مانند رابطه گرگ و میش است. آمریکا یکبار با ما مذاکره کرد برجام امضاء شد، اما یک‌تنه عقب‌نشینی کرد و از سوی دیگر سازمان ملل هم از او پشتیبانی کرد و ما هم نتوانستیم کاری انجام دهیم.

وی افزود: هرگونه مذاکره دیگر بی‌فایده است. وقتی آمریکا قلدری می‌کند و این خوی فرعونانه دارد مذاکره بی‌فایده است. این‌که حضرت آقا اشاره فرموده‌اند مذاکره می‌کنیم در صورتی است که آمریکا از این خوی خود دست بردارد و زمانی که آمریکا این خوی فرعونانه را دارد مذاکره انجام نخواهد شد، چرا که دیگر مذاکره معنایی ندارد. نظر آقا هم همین است. ما یکبار مذاکره کردیم آنها امضاء کردند ولی یک طرفه عقب نشستند.

سخنگوی کمسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص لزوم دستیابی به اقتدار داخلی برای مذاکره با آمریکا، تصریح کرد: اکنون آمریکا در حال مقابله با روسیه و چین است. ما زمانی به آن اقتدار دست پیدا می‌کنیم که به حدی بالاتر از روسیه و چین برسیم. قطعا ما اکنون آن اقتدار را نداریم پس مذاکره هم معنایی ندارد.

نوروزی در خصوص متولیان ایجاد این اقتدار، گفت: همه نهادهای کشور، وزارت کشور و وزارت خارجه در واقع همه باید موجب این اقتدار شوند. تا زمانی که به اقتصاد مقاومتی توجهی نشود و در حوزه اقتصاد و سیاست خودکفا نشویم به اقتدار نخواهیم رسید.

وی در پایان تاکید کرد: زمانی به آن اقتدار لازم دست پیدا می‌کنیم که رییس جمهور، نمایندگان مجلس و در واقع تمام کشور از کالای داخلی استفاده و کالای داخلی را تقویت کنند. در آن زمان می‌توانیم به اقتدار دست پیدا کنیم و از موضع اقتدار و قدرت مذاکره کنیم./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر